05 آذر 1400 - 10:24
عضو کمیسیون برنامه و بودجه به ایبِنا خبر داد؛

بالا بردن قدرت خرید برنامه جایگزین دولت برای افزایش حقوق کارمندان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت درلایحه بودجه به طور متوسط ۱۰ درصد به حقوق کارمندان اضافه کرده است، چنانچه این تعهد را بدون استقراض انجام دهد، همراه با آن ۱۰ درصد قدرت خرید مردم هم حفظ خواهد شد.
کد خبر : ۱۲۸۵۰۷
قادری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، لایحه بودجه تا چند روز دیگر تقدیم مجلس می‌شود و تا آن روز حدس و گمانه‌هایی درباره چگونگی نگارش آن به گوش خواهد رسید. یکی از این موارد افزایش یا عدم افزایش میزان حقوق ماهیانه کارمندان دولت است. مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی بلافاصله پس از آنکه تاکید کرد بودجه بدون کسری بسته خواهد شد به اضافه کردن ۲۰ درصدی حقوق کارمندان از سوی دولت (سابق) بدون داشتن منبع مشخصی اشاره کرد، اظهارنظر فوق این ذهنیت را به وجود آورد که کارمندان در سال آینده نباید منتظر افزایش حقوق سالانه خود باشند. 


خبرنگار ایبِنا در همین رابطه با جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام داد که وی بر افزایش ۱۰ درصدی میزان حقوق کارمندان تاکید کرد. قادری در این رابطه گفت: مجموعه دولت علاقه‌ای به افزایش حقوق به خصوص حقوقی که همراه با افزایش تورم باشد، ندارد. مسئله مهم از نگاه دولت افزایش قدرت خرید کارمندان است، نه اینکه بر میزان حقوق آنان اضافه شود و چند برابر آن تورم بالا رود و اوج بگیرد و در نهایت هم آن افزایش حقوق نه تنها بی‌اثرباقی بماند، بلکه دردسرساز هم بشود. 


وی در ادامه اضافه کرد: دولت با این حال در لایحه بودجه به طور متوسط ۱۰ درصد به حقوق کارمندان اضافه کرده است، چنانچه بتواند این تعهد خود را حفظ کند و در راستای آن استقراض از مردم و بانک مرکزی را انجام ندهد و این توانایی را داشته باشد که از طریق فروش سهام، درآمدهای نفتی و مالیات منابع خود را به تامین درآورد، همراه با آن ۱۰ درصد قدرت خرید مردم  هم حفظ خواهد شد.


نمایند مردم شیراز و زرقان در خانه ملت درباره طریقه حفظ قدرت خرید مردم اظهار داشت: یکی از راه‎های حفظ قدرت خرید این است که دولت تورم ایجاد نکند و این در حالتی ممکن خواهد بود که دست به استقراض نزند و از منابع تحت اختیار بیش‌ترین و بهترین بهره را ببرد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره درباره بسته شدن بودجه بدون کسری و کمک از منابع پایدار در رابطه با آن بیان کرد: منابع پایدار به بحث درآمدهای مالیاتی وفروش اموال دولت برمی‌گردد که رفتاری جدی درباره آن‌ها را در این شرایط اقتصادی مطالبه می‌کند، البته فروش نفت هم درآمد دیگری برای بودجه به حساب می‌آید که سال‌ها است برعدم اتکا به آن توصیه‌هایی صورت می‌گیرد، ولی دولت‌ها توجه کمی نسبت به این توصیه از خود نشان می‌دهند.

برچسب ها: حقوق بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر