گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت

در پنج روز فعالیت بازار سهام در هفته گذشته، روند شاخص کل بورس با کاهش به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی همراه بود.
کد خبر : ۱۲۸۵۲۹
بورس

به گزارش ایبنا؛ بررسی فراز و فرود تغییرات نماگر کل بورس در این مدت نشان می دهد که در آخرین روز کاری هفته، شاخص کل بورس با کاهش ۱۶۶۷۳ واحدی مواجه شد و بازدهی منفی ۱.۱۸ درصدی را به ثبت رساند.


بر این اساس در اولین روز هفته (شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس دوباره کانال یک میلون و ۴۰۰ هزار را از دست داد؛ به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۲۹۲ واحدی معادل ۱.۹۳ درصدی به یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۵۴  واحدی به ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شستا، پارسان، کچاد و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۲۸ هزار و ۶۱۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰) روند نماگر تغییر کرد و  شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۸۰ واحدی معادل ۰.۲۵ درصدی به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۷۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۷ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی فولاد، تاپیکو، شستا، شفن، فملی  و خبهمن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۲۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۷ هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۰) سهامداران بورس شاهد تداوم روند مثبت شاخص بودند. به گونه ای که در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۱۹۲ واحدی معادل ۱.۴۶ درصدی به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۰) مسیر شاخص بر مدار نزولی قرار گرفت و شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۱ واحدی معادل ۰.۱۸ درصدی به یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۱ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی فولاد، تاپیکو، شبندر، وغدیر، نوری و حکشتی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۲۸ هزار و ۸۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۰) نماگر کل بورس با افت بیشتر مواجه شد و کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد. به گونه ای که در معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۴۴۵ واحدی معادل ۰.۷۴ درصدی به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۸۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد رسید. این در حالی است که  نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، شپدیس، وبملت و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.  همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و اخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۹ هزار و ۹۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت هتل و رستوران، ماشین‌آلات و تجهیزات، مخابرات، پیمانکاری صنعتی، رایانه، وسایل ارتباطی، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، خودرو و قطعات، محصولات فلزی، سایر واسطه‌گری‌های مالی، چندرشته‌ای صنعتی، اطلاعات و ارتباطات، قند و شکر و دستگاه‌های برقی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها