گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس به روند نزولی ادامه داد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۲۵  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۵۴۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ششم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۸۰۵ واحدی معادل ۱.۹۷  درصد به رقم ۳۳۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۵۸۵ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۸۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۴۶ واحدی به رقم ۲۳۷ هزار و ۳۲۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۰۶۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۳  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۱۳۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۲۰۳۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۶۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شستا، پارس، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بورس، انرژی۳ و کالا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۶  هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۴۶۷  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد لابسا(آبسال‌ ) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خمحور، لبوتان، لپارس و بورس بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوکا، کاذر، بکاب و چکارن  قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر