06 آذر 1400 - 15:54

صادرات غیرنفتی راه نجات اقتصاد ایران‌

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بزرگترین دغدغه کشور صادرات است و صادرات غیرنفتی راه نجات اقتصاد ایران است، اظهار کرد: اگر این موضوع حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
کد خبر : ۱۲۸۵۴۴
مسعود خوانساری

به گزارش ایبِنا، مسعود خوانساری امروز در نشست صبحانه کاری نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بزرگترین دغدغه کشور صادرات است و اگر بحث صادرات را حل کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود. 


وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله کسری بودجه و تورم افزود: با توجه به این مشکلات امروز تنها راه نجات اقتصاد کشور صادرات غیرنفتی است. 


رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: با توجه به رویکردهای بانک مرکزی در سال های اخیر نسبت به صادرات، صادرات با لطمات زیادی مواجه شد و صادرکنندگان با چالش های بسیاری مواجه بوده‌اند، اما امیدواریم در دوره جدید و در دولت سیزدهم با شناخت دقیق وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از بحث صادرات، این مشکلات حل شود.


خوانساری اظهار کرد: امروزه اکثر خبرها بد و ناامید کننده است، اما برخی جلسات ما را به آینده امیدوار می‌کند، ویژگی مدیران دولت جدید نشان می‌دهد که گوش شنوا دارند، این در حالی است که مشکل ما در دولت قبل و به خصوص دولت دوم روحانی این بود که هم مسئولان خود را بی نیاز از مشورت می‌دانستند.


به گفته وی،‌ در دو سال گذشته ضربه به صادرات کشور به دلیل یک دندگی و عدم مشورت بود و علیرغم افزایش سه برابری قیمت دلار انتظار داشتیم که صادرات حداقل سه برابر شود، اما نه تنها افزایش نیافت، بلکه کاهش هم یافت و فقط به همین خاطر که مسئولان ما فکر می‌کردند که همه چیز را می‌فهمند و درست تصمیم می‌گیرند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر