ظهور سویه اومیکرون و بازار قرمزپوش رمزارزها

اخبار اومیکرون، بازار ارزهای رمزنگاری شده را قرمزپوش کرد.
کد خبر : ۱۲۸۵۷۲
بیت کوین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بیت کوین به عنوان دارایی دیجیتال شماره یک جهان، با وجود ترس ناشی از نوع جدید ویروس کرونا ، او میکرون، وارد مسیر نزولی شده و از بالاترین رقم تاریخی خود یعنی حدود ۶۹ هزار دلار، ۲۰ درصد کاهش یافته است. قیمت بیت کوین به زیر ۵۴ هزار دلار سقوط کرد و افت روزانه نزدیک به ۸ درصد را نشان داد. این کاهش تا ۵۴۳۲۱ دلار آن را به پایین ترین سطح خود از اوایل ماه اکتبر رساند. سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز کاهش یافتند، اتر، دومین رمزارز بزرگ، با بیش از ۱۰ درصد کاهش به ۴۰۵۹ دلار، و XPR با ۹.۹ درصد کاهش به زیر ۹۵ سنت رسید. سایر رمزارزها، مانند دوج کوین، ۸.۳ درصد کاهش یافت، در حالی که شیباآی ان یو نزدیک به ۵ درصد کاهش یافت.

این کاهش عظیم، به ظهور نوع جدید و به شدت جهش یافته ویروس کرونا نسبت داده می‌شود. سویه جدیدی که اومیکرون نام دارد و اولین بار روز چهارشنبه به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد. افزایش نگرانی‌ها در مورد سویه جدید به سرعت باعث ممنوعیت‌های سخت سفر در سراسر جهان شد و پروازها از آفریقای جنوبی و چندین کشور همسایه توسط تعداد بسیاری از کشورها ممنوع شد.


این خبر همچنین باعث فروش دارایی‌های پرریسک‌تر شد و سهام ها در بازارهای سهام در سراسر جهان در اوایل این هفته کاهش یافتند. سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده به شدت افت کرد، در حالی که سود اوراق قرضه معکوس با این قیمت‌ها حرکت کرد. سهام‌های اروپا بدترین دوره خود را در بیش از یک سال گذشته کسب کردند، در حالی که معاملات آتی سهام آمریکا به شدت کاهش داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر