08 آذر 1400 - 11:28

حمایت تسهیلاتی از پرورش گوسفندهای داشتی و دام‌های مولد

بانک کشاورزی اعلام کرد: به منظور حمایت از پرورش «گوسفندهای داشتی و دام‌های مولد»، پرداخت تسهیلات برای اصلاح نژاد دام‌های مولد در اولویت برنامه‌های این بانک قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۵۹۴
دام

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، براساس اهمیت و ارزش ژنتیکی دام‌های مولد و مادر (دام های داشتی) و ضرورت استمرار تولید پروتئین مرغوب حیوانی، گوشت قرمز و لبنیات، بانک کشاورزی حمایت از گله‌های مولد گوسفند داشتی که بخش مهمی از ثروت حیوانی کشور را تشکیل می دهد در صدر سیاست‌های حمایتی خود در سطح ملی قرار داده است.


به عنوان نمونه می‌توان به شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی اشاره کرد که میزبان یکی از بزرگترین طرح‌های تولیدی کشور است و با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، بزرگ ترین طرح پرواربندی استان خراسان شمالی به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ راس به بهره برداری رسید و در حال فعالیت است.


مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از هزینه های راه اندازی این طرح در قالب تسهیلات (سرمایه ای و سرمایه درگردش) بانک کشاورزی تأمین و پرداخت شد.


طرح پرواربندی شامل یک واحد پرورش گوسفند داشتی دوقلو زای اصلاح نژاد شده به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ راس است که باعث ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر از جمله جوانان شهرستان راز و جرگلان شده است.


به گزارش ایرنا، به تازگی در چند کشتارگاه، ذبح دام‌های مولد اثبات شده که با توجه به ممنوعیت این موضوع، افراد خاطی شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.


در دستورالعمل‌های متعددی به کشتارگاه‌ها و صاحبان دام ابلاغ شده که کشتار دام مولد ممنوع است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر