گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش بیش از ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۱۸۳ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۶۰۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۳۷ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد به رقم ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۲۱ واحدی، عدد ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۱۷ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۵۲۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۱۸۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۸۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۱۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، فارس، فولاد، کگل، شستا و بورس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی  در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شفن، شتران و وغدیر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۲۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبهنوش(بهنوش‌ ایران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شلعاب، خمهر، دلقما و فمراد بود. همچنین نماد معاملاتی دروز(داروسازی‌ روزدارو) با ۴.۸۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خپویش، فجام، لابسا و کالا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر