09 آذر 1400 - 08:48
مدیرعامل شاپرک:

تبلیغات تحویل کارتخوان بدون پرونده مالیاتی کلاهبرداری است

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: کسانی که تبلیغات می‌کنند که برای افراد دیگر دستگاه کارتخوان، تهیه می‌کنند در حقیقت نوعی کلاهبرداری است و با آنها برخورد قضایی می‌شود.
کد خبر : ۱۲۸۶۱۶
کاظم دهقان

به گزارش ایبِنا، کاظم دهقان مدیرعامل شرکت شاپرک در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: با همکاری سازمان امور مالیاتی و دیگر بخش‌ها و نهادهای حاکمیتی، ۵۰ درصد از پایانه‌های فروشی که باید مالیاتی شوند، انجام شد و با هماهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس و دیگر ذینفعان و ارکان حاکمیت، بحث مالیاتی کردن دستگاه‌های کارتخوان، متناسب با عملکردشان در دست اجراست.


در پاسخ به این پرسش که چرا در اجرای قانون، تأخیر دارید؟ افزود: اجرای قانون, ملاحظات خاص خود را دارد و زیرساخت‌ها و تمهیداتی باید فراهم می‌شد تا بتوانیم تبعات اجتماعی مالیاتی کردن پذیرندگان یا صاحبان دستگاه‌های کارتخوان را داشته باشیم و در کنار آن، زیرساخت‌های فنی لازم فراهم شده است.


مدیرعامل شاپرک با بیان اینکه از دی سال ۱۳۹۹، همه پایانه‌ها و ترمینال‌هایی که جدید, ثبت شدند؛ مالیاتی هم شدند، گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار پذیرنده که پس از دی سال ۱۳۹۹، ثبت شدند در عمل، مالیاتی هم شدند و فرآیندهای مالیاتی بر روی آن ها انجام شده است.


دهقان با اشاره به اینکه دریافت دستگاه کارتخوان بدون حساب بانکی و احراز هویت افراد، غیر ممکن است، افزود: برخی افراد مطلع نیستند که با دریافت دستگاه کارتخوان، برای آن‌ها پرونده مالیاتی تشکیل می‌شود و کسانی که تبلیغات می‌کنند که برای افراد دیگر دستگاه کارتخوان، تهیه می‌کنند در حقیقت نوعی کلاهبرداری است و این موارد را به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم و با آنها برخورد قضایی می‌شود.


وی ادامه داد: قانون پایانه‌های فروشگاهی، ۲۷ ماده دارد که ماده ۱۱ آن به بانک مرکزی ربط دارد که اقدامات متعددی انجام و زیر ساخت‌های لازم فراهم و بستر پالایش داده‌ها در سمت بانک مرکزی، کامل شده است.


مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: در هفته‌های گذشته برای ۱۰۰ هزار نفر از پذیرندگانی که بالاترین مبالغ را در حساب‌های خود در سال‌های گذشته، گردش مالی و درآمد داشتند, پرونده مالیاتی ثبت شد که حدود ۲۰ درصد می‌شود.


دهقان افزود: حساب و کتاب انجام شده در سمت بانک مرکزی نشان می‌دهد که اگر برای یک و نیم میلیون دستگاه از این حدود ۵ تا ۶ میلیون ابزار پرداخت، پرونده مالیاتی تشکیل شود حدود ۹۰ درصد از درآمدهای مالیاتی محقق خواهد شد.


وی اضافه کرد: امیدواریم در مدت یک تا یک ماه و نیم دیگر بتوانیم به این هدف برسیم.آقای دهقان افزود: برنامه ریزی های ما و همت بانک مرکزی و مجموعه های تابعه و سازمان امور مالیاتی بر اجرای دقیق و صحیح قانون است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر