12 آذر 1400 - 09:15

پرونده طلا و سکه در پایان هفته کاهشی بسته شد

در هفته دوم آذر ماه بازار طلا و سکه با نوسانات اندکی همراه بود که در نهایت، در آخرین روز کاری پرونده قیمتی فلز زرد با روند کاهشی بسته شد.
کد خبر : ۱۲۸۶۷۰
طلا و سکه

به گزارش ایبِنا، شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت طلا و سکه به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار بودیم. هر انس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۹۲ دلار عرضه شد و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزارتومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان و سکه‌ گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان فروخته می‌شود. 


روز دوم از هفته دوم آذرماه، قیمت طلا و سکه به دلیل بالا رفتن نرخ انس جهانی طلا و ارز نیز با افزایش همراه بود. انس جهانی طلا در این روز ۱۷۹۲ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان،نیم سکه۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ثبت شد.  همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. 


هشتم آذر ماه نیز قیمت ها با افزایش اندک همراه بود به نحوی که هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. انس جهانی نیز ۱۷۹۶ دلار بود. 


در این روز نیم سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به فروش رسید. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۶۸ هزار تومان فروخته شد. 


چهارمین روز از هفته اما شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم چرا که نرخ انس جهانی افت قیمتی داشت و در نهایت انس جهانی تا این روز ۸ دلار کاهش قیمت داشته و به ۱۷۹۲ دلار رسید. 


در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴ هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی ۳۰ هزار تومان، در مقایسه با روز قبل از خود کاهش قیمت راتجربه کرد. قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان،قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید.  همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار، ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان فروخته شد. 


چهارشنبه دهم آذر ماه، نرخ ارز نوساناتی را تجربه کرد که باعث افزایش قیمت سکه و طلا در بازار هم شد. انس جهانی ۱۷۹۱ دلار قیمت‌گذاری شده بود و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به ثبت رسید. قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بود. 


آخرین روز از هفته هم بار دیگر شاهد کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بودیم که دلیل آن را ناشی از کاهش قیمت ارز در بازار اعلام کردند. انس جهانی به ۱۷۷۵ دلار رسید و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه‌های گرمی دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان فروخته شد. 


همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان به فروش رسیده است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر