13 آذر 1400 - 10:31
رییس اتاق تهران:

دولت از دخالت خود در بورس کم کند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگرچه بورس یک سازمان عمومی غیردولتی است اما نفوذ دولت بر این سازمان باعث بروز مشکلاتی در این بخش شده است که باید از دخالت خود بکاهد.
کد خبر : ۱۲۸۶۹۴
مسعود خوانساری

به گزارش ایبِنا، مسعود خوانساری در نشست صحبانه کاری فعالان بخش خصوصی با رئیس سازمان بورس اظهار کرد: بورس یک سازمان عمومی غیردولتی است اما نفوذ دولت در این سازمان بسیار زیاد است. 


وی افزود: دولت به صورت دستوری فروش سهام و عدم فروش سهام را اعلام می‌کند بنابراین امیدواریم با حضور آقای عشقی، مدیرعامل سازمان بورس، بخشی از این مشکلات در بورس حل شود که در این میان اتاق نیز آمادگی کامل برای مشورت دهی به بورس را دارد. 


خوانساری گفت: من فکر می‌کنم که حضور سازمان بورس در کنار اتاق بازرگانی می‌تواند به عنوان یک سازمان خصوصی و نهاد عمومی غیردولتی  مشکلات را حل کند و در مواردی که بورس نتواند صریحا مسائل را مطرح کند اتاق نسبت به طرح آن اقدام کند و پیشنهادات خوبی را با توجه به فراگیری که در بخش تشکل ها دارد می‌تواند ارائه دهد. 


رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات بخش خصوصی گفت: هر گاه دستورالعمل یا بخشنامه‌ای صادر می شود لازم است نظرات نمایندگان بخش خصوصی اتخاذ شود تا از مشکلات آتی جلوگیری شود. 


وی افزود: طبیعتا اقتصاد کشور خصوصا در سال جاری و سال آینده ‌دچار معضلات جدی است و هر کسی در حیطه وظایف خودش می‌تواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد و ما نیز به عنوان اتاق بازرگانی این قول را می‌دهیم که اتاق و همه تشکل‌ها مشورت خوبی را به بورس ارائه دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر