گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم شیب منفی شاخص کل بورس در آغاز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۳۷  واحدی معادل ۰.۴۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۰  واحدی به ۱۹ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۷۰۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه سیزدهم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۳۲۳ واحدی معادل ۰.۴۰ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۶۵۲ واحدی، عدد ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۹۲۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۴۳۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۸۶۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۱۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۹۸۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا و وغدیر، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۱۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر ) با ۴.۹۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای پترول، کبافق، کترام و ختور بود. همچنین نماد معاملاتی ساربیل(سیمان آرتا اردبیل) با ۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دلقما، لخزر، پسهند و وسینا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها