16 آذر 1400 - 10:47
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد؛

تمرکز بانک‌ها بر برخورد با تسهیلات‌گیرندگان متخلف

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌ها باید تمرکز خود را بر برخورد با بدهکارانی بگذارند که تسهیلات دریافتی را در محلی غیر از اهداف مربوطه هزینه کرده‌اند.
کد خبر : ۱۲۸۷۷۵
پورابراهیمی

به گزارش ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: کسانی که معوقات بانکی دارند و در فهرست مطالبات غیر جاری نظام بانکی قرار می گیرند در چند دسته بندی قرار می گیرند؛ نخست کسانی هستند که به واسطه شرایط اقتصادی کشور, امکان پرداخت معوقات را ندارند و باید به آن ها کمک کنیم.


او ادامه داد: بخشی هم کسانی هستند که با ارتباطاتی که داشتند, توانستند از این منابع استفاده کنند و نه به علت شرایط اقتصادی بلکه به علت اینکه منابع را در جایی خارج از تعهدات خود قرار دادند، امکان وصول آن نیست و همچنین به علت نگرفتن ضمانت‌های لازم، نظام بانکی امکان وصول آن را ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز نظام بانکی باید بر آن‌هایی باشد که منابع را در جای دیگر به غیر از اهداف مربوط، خرج کردند و باید با آن‌ها برخورد و اسامی آن‌ها اعلام شود و همچنین دستگاه های نظارتی نیز باید نظارت لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نبود نظارت دقیق در ساختار بانک مرکزی, چالش اساسی است, گفت: ساختار نظارتی بانک مرکزی, ساختار پس از وقوع است و برخط نیست و اگر این نظارت ها بر اساس روش های نوین و برنامه‌های نرم افزاری جدید باشد امکان تخلف کم می‌شود.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران نظام بانکی، دولت از جمله شرکت‌های مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به دولت هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر