مورگان استنلی:

فدرال رزرو تهدیدی بزرگ‌تر از اومیکرون برای بازارهای سهام است

تحلیل گران مورگان استنلی گفتند که ممکن است تأثیر بالقوه اقدام فدرال رزرو آمریکا بر سرعت بخشیدن به کاهش خرید دارایی به عامل مخالف بسیار بزرگ‌تری نسبت به سویه اومیکرون برای بازارهای سهام تبدیل شود.
کد خبر : ۱۲۸۷۸۵
فدرال رزرو

  به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تحلیل گران مورگان استنلی گفتند که ممکن است تأثیر بالقوه اقدام فدرال رزرو ایالات متحده بر سرعت بخشیدن به کاهش خرید دارایی به عامل مخالف بسیار بزرگ تری نسبت به سویه اومیکرون ویروس کرونا برای بازارهای سهام تبدیل شود. طبق گزارش‌ها، استراتژیست‌های این بانک بزرگ ایالات متحده آن قدر نگران اومیکرون به‌عنوان خطر بزرگ برای سهام ها نیستند، اما هشدار می‌دهند که سخنان سخت گیرانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش سریع احتمالی خرید دارایی‌ها، عامل مخالفی به شمار می آید.


 تحلیل گران به رهبری مایکل ویلسون، مدیر ارشد استراتژی سهام ایالات متحده و مدیر سرمایه گذاری، در یادداشتی به مشتریان گفتند: این کاهش بازارها را تحت فشار قرار می دهد. هفته گذشته، پاول به یک هیئت سنا گفت که مناسب است فدرال رزرو سرعت کاهش خرید دارایی را در نظر بگیرد و زمان آن رسیده که کلمه گذرا را هنگام توصیف تورم کنار بگذارد. تحلیل گران پیش بینی می کنند که شاخص اس اند پی ۵۰۰ روند نزولی داشته باشد و ارزش گذاری ها با کاهش حدود ۱۲ درصد نسبت قیمت به سود شاخص کاهش می یابد.  طبق گزارش‌ها، این کاهش همچنان ادامه خواهد داشت، از آن جایی که سرمایه‌گذاران سهام شروع به تقاضای حق بیمه‌ ریسک بالاتربا پیش بینی نرخ‌های بهره بلندمدت بسیار بالاتر می‌کنند.استراتژیست ها نوشتند: بازارهای سهام در حال از سرگیری روند کاهش ارزش خود هستند که بیش از ۹ ماه پیش به دلایل متعدد آغاز شده بود.


در حالی که سرمایه گذاران از نگرانی در مورد ظهور وشیوع نوع جدید کووید-۱۹ فارغ شدند و توجه خود را به داده های کلیدی تورم که قرار است در این هفته منتشر شود، معطوف کردند، سهام های ایالات متحده روز دوشنبه را با افزایش به پایان رساندند و زیان های هفته گذشته را کاهش دادند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز تقریباً ۱.۹ درصد بالاتر بسته شد، در حالی که اس اند پی ۵۰۰، ۱.۱۷ درصد و نزداک ۰.۹۳ درصد رشد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها