همه‌گیری کرونا ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر کرد

یک مطالعه نشان می‌دهد که سهم ثروت ابرثروتمندان جهان در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافته، در حالی که ۱۰۰ میلیون نفر دچار فقر شدید شدند.
کد خبر : ۱۲۸۸۱۹
فقرو غنا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش نابرابری جهانی که در روز سه‌شنبه منتشر شده، یک درصد برتر جمعیت، ۳۸ درصد از کل ثروت اضافی انباشته شده از اواسط دهه ۱۹۹۰ را به خود اختصاص دادند، در حالی که ۵۰ درصد پایین تنها ۲ درصد از آن را به دست آوردند. گفته شده که ۲۷۵۵ میلیاردر جهان در مجموع ۳.۵ درصد از ثروت خانوارهای جهانی را در سال جاری در اختیار دارند که این رقم در ابتدای همه‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۰ کمی بالاتر از ۲ درصد بود. بحران کووید نابرابری بین افراد بسیار ثروتمند و بقیه جمعیت را تشدید کرده است. اقتصادهای ثروتمند از حمایت مالی گسترده برای کاهش فقر رو به رشد، استفاده کردند.


 این مطالعه نشان داد که اکنون ۱۰ درصد از ثروتمندترین افراد جمعیت ۵۲ درصد از درآمد جهانی را در اختیار دارند و نیمی از فقیرترین افراد فقط ۸ درصد درآمد را در اختیار دارند. برخی از ابرثروتمندان از تغییر آنلاین بیشتر اقتصاد جهان در طول قرنطینه کرونا سود برده‌اند، در حالی که برخی دیگر به سادگی از افزایش قیمت دارایی سود برده‌اند. از آنجایی که ثروت، منبع اصلی دستاوردهای اقتصادی آینده و قدرت و نفوذ بیشتر است، این امر نشان‌دهنده افزایش بیشتر نابرابری است و وضعیت فعلی را با تمرکز شدید قدرت اقتصادی در دستان اقلیت بسیار کوچکی از ابرثروتمندان توصیف می‌کند.  اروپا با داشتن ۱۰ درصد از ثروتمندترین ها، ۳۶ درصد از سهم درآمد را به خود اختصاص داده که برابرترین منطقه جهان نام گرفته، خاورمیانه و شمال آفریقا نابرابرترین منطقه ها بودند و ۱۰ درصد از ثروتمندترین ها ۵۸ درصد درآمد را داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر