گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی مثبت بورس پس از سه هفته نزولی

شاخص کل بورس پس از اینکه سه هفته در مسیر کاهشی قرار داشت، در هفته‌ای که گذشت با رشد بیش از ۹ هزار واحدی همراه شد.
کد خبر : ۱۲۸۸۴۷
بورس

به گزارش ایبِنا؛ بررسی روند هفتگی بازار سهام نشان می دهد در پنج روز فعالیت بورس در هفته گذشته شاخص کل بورس با افزایش ۹۳۱۸ واحدی توانست بازدهی ۰.۶۹ درصدی را به ثبت برساند. 


بر این اساس در نخستین روز هفته (شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰) سهامداران تداوم شیب منفی شاخص کل بورس در آغاز هفته را شاهد بودند. به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۳۷  واحدی معادل ۰.۴۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در اولین روز هفته،  معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۱۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰) نماگر روند مثبت را تجربه کرد. بر این اساس در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۸۶  واحدی معادل ۰.۶۴ درصدی به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو، شپنا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۳ هزار و ۷۴۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰) دوباره شاخص به روند منفی بازگشت؛ به گونه ای که در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۳۷ واحد رسید.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰) بازهم شاخص روند کاهشی را تجربه کرد. بر این اساس شاخص کل بورس با کاهش ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی مواجه شد.


در آخرین روز هفته (چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰) نماگر کل بورس با روند مثبت همراه شد. به گونه ای در پایان معاملات پنجمین روز هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۳۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصدی به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، خودرو، وغدیر، شبندر و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۹ هزار و ۷۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۶  هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) ، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، بورس کالای ایران (کالا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه دارویی برکت (برکت) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت فرآورده‌های نفتی، استخراج سایر معادن، خودرو و قطعات، چندرشته‌ای صنعتی، شیمیایی، فلزات اساسی، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط و دستگاه‌های برقی و سیمان، آهک و گچ جزو صنایع مثبت بازار بود.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر