20 آذر 1400 - 10:06
مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خبر داد؛

تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت خبر داد: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده است که این چارچوب، تا پایان ماه جاری برای تمام استان‌ها نهایی می‌شود.
کد خبر : ۱۲۸۸۵۸
تشکینی

به گزارش ایبِنا به نقل از موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، دکتر احمد تشکینی، مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری که در نشست طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری استان لرستان حضور داشت با بیان اینکه  کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرد، افزود:  فرآیند اجرایی این طرح بدین صورت است که مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استان ها در ارتباط است و محوریت این طرح موسسه و سازمان های صمت استان ها است. 


وی تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح آمایش برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال شده است تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه انتخابی خودشان را به موسسه ارایه دهند. 


رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی افزود: در هر استان به تفکیک شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه احصا می‌ شود و سپس بعد از اتمام فاز نخست، فاز دوم شروع می شود تا بر اساس آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های طرح‌های حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت داخلی و خارجی شهرستان‌ها عملیاتی و اجرایی شود. 


رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور توسعه و اجرای ۶۰ درصد طرح‌های نیمه‌تمام، شناسایی فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان ها را دارند، احیا معادن و توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی را از جمله اقدامات مهم اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری دانست. 


وی تاکید کرد: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه این چارچوب را برای کل استان‌ها نهایی می‌ شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها