بازگرداندن بیکاران آمریکایی بر سر کار؛ چالش دولت بایدن

رییس جمهور آمریکا گفت: اولویت دولت او در کوتاه مدت، کاهش قیمت‌ها و بازگرداندن مردم به کار است.
کد خبر : ۱۲۸۸۸۲
آمریکا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، این هفته جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره مطالبات بیمه بیکاری گفت که اکنون آمریکایی‌ها علی رغم رکورد بالای تورم، ماهانه ۱۰۰ دلار بیشتر از سال گذشته دارند. بایدن در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه توسط سرویس مطبوعاتی کاخ سفید منتشر شد، گفت: آمریکایی ها با سرعت بی سابقه ای به سر کار بازگشته اند و خانواده‌ها پول بیشتری دارند، پس از محاسبه تورم، آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​هر ماه حدود ۱۰۰ دلار بیشتر از سال گذشته دارند. بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، قیمت های مصرف کننده در ایالات متحده از ۶.۲ درصد در ماه قبل به ۶.۸ درصد در ماه نوامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و ۰.۸ درصد جهش ماهانه داشت.

این بدان معناست که تورم سالانه در ایالات متحده به بالاترین حد ۴۰ سال اخیر رسیده است. در پایان ماه ژوئن، ۱۹۸۲ به ۷.۲ درصد رسید. در همان زمان، تورم ایالات متحده، به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی به ۴.۹ درصد رسید که شامل رشد ۰.۵ درصد فقط در ماه نوامبر بود. قیمت مواد غذایی ۶.۱ درصد افزایش سالانه داشت، در حالی که قیمت انرژی تا ۳۳.۳ درصد افزایش یافت.


بایدن گفت که این اعداد نشان دهنده فشارهایی است که تقریباً همه اقتصادهای سراسر جهان با خروج از همه گیری کرونا با آن روبرو هستند و تأکید کرد که اولویت دولت او در کوتاه مدت، کاهش قیمت ها و بازگرداندن مردم به کار است. ما نیز مانند هر اقتصاد توسعه‌یافته دیگری که با همه‌گیری مقابله می‌کند، با افزایش قیمت‌ها و مشکلات زنجیره تامین دست و پنجه نرم کرده‌ایم، بهبود اقتصادی ما دو جزء کلیدی دارد: بازگشت آمریکا به کار و بازگشت قیمت‌ها و زنجیره تامین به حالت عادی.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر