22 آذر 1400 - 08:47

اقدامات مسئولیت اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی و ساخت ۱۰۰ خانه مسکونی تنها برخی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی بوده است.
کد خبر : ۱۲۸۹۳۰
بیمه خانه های روستایی2

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حوادث و بلایای طبیعی از دیرباز یکی از دغدغه‌های انسان بوده است. این حوادث همواره زندگی انسان و کیفیت آن را تهدید کرده‌اند. سیل و زلزله دو مورد از این گونه حوادثند که شناخت بیشتری نسبت به آن‌ها وجود دارد. کشور ما نیز بنا به دلایل مختلف زمین‌شناسی و اقلیمی در معرض چنین حوادثی قرار دارد و ضروری است اقدامات گوناگونی برای مواجهه با این حوادث انجام شود. در آستانه چهاردهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، برخی از اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی برای کاهش پیامدهای حوادث طبیعی را بررسی کرده‌ایم.


یقیناً واکنش نسبت به این حوادث و اقدامات مختلف پس از وقوع، برای برطرف کردن آثار مخرب آن‌ها ضروری است. از این همین رو نیز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ساخت ۱۰۰ خانه برای آسیب‌دیدگان از سیل سال ۱۳۹۸و همچنین ساخت ۳ خانه بهداشت و ۵ مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده را در سال‌های گذشته به انجام رسانده است.


با این حال، می‌دانیم که پیشگیری همواره بر درمان اولویت دارد. از همین رو اقدامات مختلف پیش از وقوع بلایای طبیعی بر کارهایی که پس از وقوع رویداد انجام می‌شود، ارجحیت دارد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز با آگاهی نسبت به این موضوع، فعالیت‌های پیشگیرانه مختلفی را انجام داده است.


این بانک برای نخستین بار در سطح کشور نسبت به بیمه حوادث ۵۰۰هزار خانه روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی اقدام کرد. این کار بانک که در سال ۱۳۹۹ انجام شد، تقدیر مقامات مختلف کشوری را در پی داشت.


با این حال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به این موضوع اکتفا نکرده و در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰هزار خانه روستایی در سراسر کشور است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این کار را با مشارکت نهادهای حاکمیتی انجام خواهد داد. نکته دیگر اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که در شبکه بانکی پیشگام هزینه‌کرد منابع حاصل از جریمه دیرکرد در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده، مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰هزار خانه روستایی را نیز با همین منابع به انجام خواهد رساند.


دکتر سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر توسعه برنامه‌های مسئولیت اجتماعی بانک تا دورترین نقاط کشور به‌ویژه روستاها و مناطق محروم تأکید دارد. بر همین اساس در برنامه‌های جدید این رویکرد جدی‌تر از پیش دنبال خواهد شد.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه کشور، تنها به انجام وظایف اصلی خود اکتفا نکرده و فعالیت جدی در حوزه مسئولیت اجتماعی را نیز همواره به‌عنوان سرلوحه اقدامات خود قرار داده؛ به‌طوری که در این بخش فعالیت‌های متمایزی را انجام داده است. یکی از محورهای اصلی فعالیت این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی، اقدامات مربوط به مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی بوده که بخشی از آن را با هم مرور کردیم. امید آنکه از این پس کمتر با چنین حوادثی روبه‌رو شویم و در صورت وقوع نیز افرادی که در معرض آن قرار گرفته‌اند، خیالشان از بابت حمایت شدن آسوده باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر