22 آذر 1400 - 09:58

رشد ۲۵ درصدی درآمد بانک‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۱

مقایسه بودجه سال ۱۴۰۱ با سال ۱۴۰۰ حاکی از رشد ۲۵ درصدی درآمد بانک‌ها در سال آینده است.
کد خبر : ۱۲۸۹۳۵
بانک های دولتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در بخش بودجه بانک‌ها، میزان درآمد پیش بینی شده آن‌ها ۲۳۱ هزار و ۴۲۸ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان برآورد شده است. این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۸۴ هزار و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که نشان دهنده رشدی ۲۵ درصدی است.


بودجه بانک‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در دو بخش بانک های سودده و سر به سر و بانک‌های زیان‌ده بررسی شده است که بر این اساس ۶ بانک کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک و توسعه تعاون به همراه بانک مرکزی در ردیف بانک‌های سودده و بانک‌های ملی و سپه در ردیف بانک‌های زیان‌ده طبقه‌بندی شده‌اند.




بر این اساس مجموع درآمد بانک‌های سودده و سربه سر برای سال ۱۴۰۱ معادل ۹۰ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که سهم بانک کشاورزی ۳۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان، بانک مسکن ۲۰ هزار و ۳۶ میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن ۷ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون ۶ هزار و ۵۸ میلیارد تومان، پست بانک ۴ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان، بانک توسعه صادرات ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان و بانک مرکزی ۱۴ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان تعیین شده است.


همچنین مجموع درآمد بانک‌های زیان‌ده برای سال آینده ۱۴۱ هزار و ۷۴ میلیارد تومان لحاظ شده است که درآمد بانک ملی ۷۵ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان و درآمد بانک سپه ۶۵ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر