22 آذر 1400 - 12:22
وزیر صمت مطرح کرد؛

راهبردهای سه‌گانه برای تحقق هدفگذاری صادراتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به معرفی اجمالی راهبردهای سه‌گانه وزارت صمت برای تحقق این اهداف صادراتی پرداخت و گفت: باید در جایگاه مناسب در زنجیره‌های اقتصادی جهانی قرار بگیریم.
کد خبر : ۱۲۸۹۴۴
فاطمی امین

به گزارش ایبِنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات تاکید کرد: تغییر ترکیب تجاری کشورمان به لحاظ مبدا و مقصد و گروه کالایی ضرورت دارد و هدف گذاری صادراتی باید صحیح و درست با نگاه به تراز های تجاری انجام شود. سیدرضا فاطمی امین در بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات با بیان این مطلب، افزود: تراز مالی، اشتغال، فناوری، سرمایه گذاری و انرژی را از جمله مهمترین ترازهاست که باید در هدف گذاری صحیح و درست صادراتی مورد توجه قرار بگیرد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت به معرفی اجمالی راهبردهای سه‌گانه وزارت صمت برای تحقق این اهداف صادراتی پرداخت و گفت: باید در جایگاه مناسب در زنجیره های اقتصادی جهانی قرار بگیریم که این مهم راهبرد اول وزارت صمت برای تحقق اهداف صادراتی است.


فاطمی امین همچنین ادامه داد: ارتباط کسب و کارهای ایرانی باید با کسب و کارهای متناظر خود در دیگر کشورها برقرار شود، این راهبرد به عنوان راهبرد دوم و مستحکم ترین نوع رابطه اقتصادی است که در مناقشات سیاسی نیز دچار و دستخوش تغییر نمی شود.


ایجاد سکوهای تولید کالاهای ایرانی در کشورهای هدف


وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد سکوهای تولید کالاهای ایرانی در کشورهای هدف را به عنوان راهکار سوم بیان کرد و ادامه داد: باید به جای صادرات محصول نهایی پایگاه تولید در کشورهای هدف ایجاد کنیم تا قطعات و فناوری‌های کشورمان را به آنجا منتقل کنیم و صادر کننده ماشین آلات، قطعات و فناوری باشیم.


فاطمی امین به برخی الزامات برای تحقق این راهبردها نیز اشاره داشت و افزود: انعقاد پیمان نامه ها و موافقتنامه های مختلف تجاری و تسهیل امور صادرکنندگان از جمله الزامات است.


وی گفت: در حوزه تجارت خارجی امورات در سازمان توسعه تجارت ایران متمرکز شده است و تمام عملیات صادراتی به این سازمان منتقل شده است.


وزیر صمت همچنین به هم افزایی میان این وزارتخانه با دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک اشاره کرد و افزود: تمرکز و یک پارچگی وزارت صمت در حوزه تجارت خارجی شکل گرفته است و با این تمرکز موانع رفع خواهد شد.


طرح جامع برای تجارت خارجی آماده می‌شود


فاطمی امین همچنین ادامه داد: طرح جامع برای تجارت خارجی کشورمان را آماده می‌کنیم تا بسیاری از موارد مرتبط نیز مورد حل و فصل قرار گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر