29 آذر 1400 - 12:35

بانکداری با چاشنی آموزش مفاهیم مالی به دانش‌آموزان

آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم بنیادین بانکداری از جمله اقدامات مهم در جهت ارتقای دانش مالی جامعه است.
کد خبر : ۱۲۹۱۱۴
طرح

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، این آموزش‌ها زمانی می‌توانند بازدهی و تأثیر مناسبی داشته باشند که با اقدامات واقعی همراه شوند. افتتاح حساب دانش‌آموزی بانک پاسارگاد را می‌توان از جمله این اقدامات برشمارد. بانک‌های زیادی در کشور حساب‌های  بانکی مخصوص کودکان یا نوجوانان را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. این در حالی است که بیشتر این حساب‌ها از نوع سپرده‌های بلندمدت هستند، زیرا پیش‌فرض تمام این بانک این است که قرار است والدین برای فرزند خود حسابی افتتاح کنند تا با پس‌انداز و بهره‌برداری از سود آن در سال‌های آتی، آینده مالی فرزند خود را تأمین کنند. اما این گونه حساب‌های بلندمدت یک ویژگی مشترک دیگر هم دارند و آن ویژگی این است که خود کودک یا نوجوان هیچ دخل و تصرفی در مدیریت آن‌ها ندارد و در واقع در بیشتر مواقع حتی از وجود چنین حسابی هم بی‌اطلاع است.


در این میان بانک پاسارگاد با افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دانش‌آموزی، گامی مهم در راستای آموزش بنیادین دانش مالی و بانکی به نسل‌های آینده (به‌ویژه نسل z و نسل‌های بعد از آن) در کشور برداشته است. این حساب، دو تفاوت اساسی با حساب‌های اشاره‌شده دارد؛ اول اینکه نوع این حساب کوتاه‌مدت است و ضمن داشتن امکان واریز و برداشت آنی،سود آن به‌صورت ماه‌شمار، مشابه با سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی محاسبه و پرداخت خواهد شد.


تفاوت دوم و اساسی‌تر این حساب با موارد مشابه دیگر، آن است که سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دانش‌آموزی پاسارگاد، در واقع راهی برای آشنا کردن خودِ دانش‌آموز و نوجوان با دنیای بانکداری و آماده کردن او برای استفاده از خدمات بانکداری در آینده نزدیک است. این حساب، نوجوان را در امر افتتاح حساب و استفاده از آن به‌عنوان «صاحب سپرده» درگیر می‌کند، نه اینکه صرفاً حسابی به نام آن نوجوان ولی توسط والدینش افتتاح و مدیریت شود. کودکان و نوجوانان هم‌چنین قادر خواهند بود با ابزارهایی نظیر سامانۀ بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، اپلیکیشن موبایل‌بانک پاسارگاد و اپلیکیشن کیف پول «پی‌پاد» به مدیریت سپرده خود پرداخته و ضمن انتقال وجه به سایرین، خرید شارژ سیمکارت، خرید بسته اینترنت، پرداخت کرایه تاکسی، پرداخت قبض و... از وضعیت گردش حساب خود نیز مطلع شوند.


سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه، قابل افتتاح است و ضمن داشتن موجودی پیش‌فرض 1،000،000ریالی به عنوان هدیه افتتاح حساب از طرف بانک پاسارگاد، هیچ‌گونه هزینۀ کارمزدی در هنگام گشایش سپرده و صدور کارت ندارد.


تفاوت‌های این چنینی باعث شده است تا همواره این بانک در زمینه‌های مختلف به‌عنوان بانکی پیشرو مطرح باشد. برای نمونه می‌توان به انتخاب شدن بانک پاسارگاد به عنوان بانک اسلامی سال ایران، و برگزیده شدن هفتمین بار آن به‌عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران توسط مؤسسه بین‌المللی «بنکر» و حضور به‌عنوان تنها بانک ایرانی در لیست 500 برند برتر بانکی جهان به انتخاب مؤسسه «برندفاینانس» اشاره کرد.


هم‌وطنان عزیز و ارجمند جهت کسب اطلاعات کامل‌تر درخصوص این سپرده می‌توانند به سایت این بانک به نشانی www.bpi.ir  مراجعه فرمایند، همچنین مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی این بانک نیز به شماره 82890-021 آماده پاسخگویی به سؤالات و ارائه اطلاعات تکمیلی می باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر