گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

سبزپوشی بورس در آخرین روز پاییز ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۹۲۵ واحدی معادل ۱.۳۰ درصدی به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۳   واحدی به ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۱۵۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه سی آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی  شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۱۹۶ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۳۲۶ هزار و ۸۷۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد ۴۳۱۰ واحدی، عدد ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۱۱ واحدی به رقم ۲۱۹ هزار و ۲۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۹۸۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۸۷۰   واحد افزایش به رقم ۹۹۵ هزار و ۷۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۳۱۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، تاپیکو، وبملت و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، فاما و خاهن، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین ر وز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۲۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۰ هزار و ۳۹۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قثابت(قند ثابت‌ خراسان‌) با ۵   درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، غنوش، غنوش و لابسا بود. همچنین نماد معاملاتی فاما(صنعتی‌ آما ) با ۴.۰۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غشهد، حپترو، ولیز و کساپا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها