وعده حمایت بانک مرکزی چین از اقتصاد

بانک مرکزی چین با سیاست فعالانه و ادامه رشد اعتبارات، قول حمایت بیشتر از اقتصاد را داد.
کد خبر : ۱۲۹۲۳۱
بانک مرکزی چین

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی چین متعهد به حمایت بیشتر از اقتصاد شد و گفت که سیاست پولی را بیشتر آینده ‌نگر و هدفمند خواهد کرد. روز شنبه بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاربری فعال تری از ابزارهای سیاست پولی وجود خواهد داشت. از کارکردهای کمی و ساختاری ابزارهای سیاست پولی با اشاره به تنظیم نقدینگی در بازار و سیاست‌های هدف گروه‌های خاص استفاده خوبی خواهد شد. روز جمعه کمیته سیاست پولی جلسه ای را به ریاست رئیس کل یی گنگ برگزار کرد. بانک مرکزی هدف خود را برای ترویج رشد سالم بخش املاک و حمایت از حقوق خریداران مسکن و همچنین پاسخگویی بهتر به تقاضای مسکن تکرار کرد.


بانک مرکزی تاکنون رویکرد محدودی برای محرک‌های پولی داشته، اما با افزایش انتظارات در سال جدید اقدامات بیشتری انجام خواهد داد، به خصوص اگر مشکلات بازار املاک و کاهش مصرف خصوصی ادامه یابد. با توجه به اینکه بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان از جمله فدرال رزرو به دنبال تشدید سیاست ها هستند یا در حال حاضر نرخ‌ها را افزایش داده اند، تسهیل پولی بیشتر این بانک می‌تواند بر ارز فشار وارد کند. بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه داد تا پس از آزادسازی ۱.۲ تریلیون یوان (۱۸۸ میلیارد دلار) پول با کاهش میزان وجوه ذخایر بانک‌ها، در اوایل این ماه، نرخ وام را ۵ واحد پایه کاهش دهند. همچنین با رشد اعتبار در ماه نوامبر پس از کاهش تقریباً یک ساله، نرخ بهره وام مجدد برای مشاغل کوچک را کاهش داد.


بانک مرکزی روز شنبه اعلام کرد که برنامه های وام دهی مجدد را اجرا خواهد کرد که از کسب و کارهای کوچک و شرکت ها حمایت می کند. همچنین بانک ها را راهنمایی می کند تا از شرکت های با فناوری پیشرفته، شرکت های کوچک و شرکت های خصوصی و همچنین پروژه های سبز حمایت بیشتری کنند. بانک مرکزی گفت وام دهندگان را تشویق می کند تا وام های بخش تولید را افزایش دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر