ظرفیت‌های شورای گفت‌وگو برای بهبود فضای کسب‌وکار بکارگیری شود

رئیس اتاق بوشهر می‌گوید: در شرایط فعلی اقتصاد، آسان‌ترین راه برای جهش تولید، استفاده از ظرفیت‌های خالی است که با ورود شورای گفت‌وگو به مقوله بهبود محیط کسب‌وکار در دسترس خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۹۲۶۵
کسب و کار

به گزارش ایبِنا، رئیس اتاق بوشهر گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار، از اتلاف منابع انسانی و مالی در بخش‌های دولتی و غیردولتی (اعم از حقیقی و حقوقی) استان جلوگیری می کنیم.


خورشید گزدرازی در پنجاه و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: فضای کسب‌وکار مناسب، از الزامات اولیه جهش تولید به حساب می‌آید که بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد اما مدیریت آن در اختیار بنگاه نیست و بیشتر تحت تأثیر اقدامات بخش قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی قرار دارد.


دبیر شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور که تحقق سایر شرایط جهش تولید به‌واسطه شرایط نامساعد اقتصاد داخلی و بین‌المللی دشوار است، استفاده از ظرفیت خالی بهبود فضای کسب‌وکار با توجه به این‌که نیاز به بودجه و سرمایه هنگفت ندارد منطقی‌تر و عملی‌تر است و تنها شرط تحقق آن، همت و همراهی مسئولین قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی کشور دانست که در گرو استقرار بهینه قوانین، نهادها و فرآیندها خواهد بود. در راستای بهبود فضای کسب‌وکار لازم است از ظرفیت‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه حذف موانع و یا اصلاح قوانین مخل تولید، جهت هموار ساختن مسیر جهش تولید استفاده کرد.


گزدرازی همچنین درباره تحلیل امنیت سرمایه‌گذاری استان بوشهر بر اساس پایش ملی امنیت سرمایه‌گذاری گفت: زمستان ۱۳۹۹، سیزدهمین سنجش پی‌درپی و فصلی «شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران» که مرکز پژوهش‌های مجلس با رویکرد تلفیق داده‌های پیمایشی با داده‌های آماری ارائه نموده است که در این میان استان بوشهر، با شاخص ۶,۲۵ در جایگاه هفدهمین استان قرار گرفته است.


در ادامه نشست شورای گفت‌وگوی استان بوشهر، قائم‌مقام این شورا در خصوص دستور کار بررسی تأمین نهاده‌های اساسی کشاورزی توسط کشاورز کارت اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان تهیه نهاده‌های کشاورزی از قبیل بذر، سم و کود است که عموماً از طریق منابع داخلی بانک‌ها با کارمزد ۱۸ درصد تأمین می‌شوند که این امر منجر به گران تمام شدن محصولات کشاورزی می‌گردد.


پورجم افزود: اخیراً بر اساس تفاهم به عمل آمده بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، ترتیبی جهت ارائه کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی با مبلغ بسیار ناچیز (حدود ۲۰ میلیون تومان) اتخاذ شده است که فقط مختص به سه محصول گندم، جو و کلزا است. او با اشاره به ایرادات و اشکالات این طرح گفت: میزان تسهیلات به‌صورت کشاورزکارت بسیار ناچیز است و تسهیلات در نظر گرفته شده به‌صورت کشاورزکارت فقط محدود به دو نهاده سم و کود است. از سوی دیگر تنها سه محصول گندم، جو و کلزا می‌توانند از تسهیلات کشاورزکارت استفاده نمایند و نکته دیگر اینکه محل خرید نهاده‌ها محدود بوده و کشاورزان می‌توانند فقط از مکان‌های خاص خرید کنند ضمن اینکه زمان بازپرداخت نیز از زمان تحویل کارت محاسبه می‌شود نه زمان اولین تراکنش.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر