کاهش ۱۸ درصدی قیمت گاز اروپا

قیمت گاز در اروپا به کمتر از ۱۱۰۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسید و کاهش کلی از ابتدای روز تاکنون تقریبا به ۱۸ درصد رسیده است.
کد خبر : ۱۲۹۲۷۰
گاز اروپا

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس داده های معاملاتی، قیمت گاز در اروپا در معاملات روز دوشنبه مبادلات بورس به زیر ۱۱۰۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ مترمکعب کاهش یافت. بهای معاملات آتی گاز برای تحویل در ماه ژانویه در هاب هلند به ۱۰۶۴ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب یا ۹۰.۹۱۵ یورو در هر مگاوات ساعت کاهش یافت. بر اساس نرخ فعلی یورو در برابر دلار، قیمت‌ها در ICE بر حسب یورو در هر مگاوات ساعت است.


مجموع کاهش قیمت گاز از ابتدای روز تاکنون تقریبا به ۱۸ درصد رسیده است.  قیمت گاز در ۲۱ دسامبر در اروپا افزایش یافت و به طور متوالی از ۱۸۰۰ دلار و ۱۹۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب گذشت و به بالاترین حد خود رسید و پس از آن مرز ۲۰۰۰ دلار را شکست. بعداً از ۲۱۰۰ دلار گذشت و به ۲۲۰۰ دلار و به ۲۱۹۰.۴ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب یا ۱۸۷.۴۷ یورو در هر مگاوات ساعت افزایش یافت.


با این حال، بهای معاملات آتی گاز در مرکز TTF، به دلیل عامل سفته‌بازی نوسان، قیمت واقعی عرضه فیزیکی به اروپا را منعکس نمی‌کند. میانگین قیمت صادرات گاز تحت قراردادهای گازپروم در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۸۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر