گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

نوسان اندک شاخص کل بورس در کانال ۱.۳ میلیون واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۸ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۸۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۲۹۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۶  واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۳۴۶ هزار و ۵۶۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد  ۱۹۷۷ واحدی، عدد ۳۶۷ هزار و ۳۶۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش  ۱۲۴۳ واحدی به رقم ۲۳۱ هزار و ۳۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶۹  هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۶۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۸۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فملی، فارس، پارس و کویر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بوعلی، کچاد و خراسان، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۰ هزار و ۴۳۴ نوبت معامله و به ارزش ۳۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم‌) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خنصیر، شاملا، پلاسک و لسرما بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۴.۹۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کدما، دتماد و فسرب قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر