امکان ثبت نام وام ساخت مسکن برای خودمالکان

معاون وزیر راه گفت: از روز دوم دیماه در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، قابلیت ثبت‌نام خود مالکان برای دریافت وام ساخت مسکن فراهم شده است.
کد خبر : ۱۲۹۳۰۱
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمود محمودزاده افزود: متقاضیان می‌توانند مدارک خود را در نوع بانک و شعبه‌ای که خودشان انتخاب کرده‌اند بارگذاری کرده، تا به بانک و شعبه معرفی شوند.


وی گفت: متقاضیان با مراجعه به بانک مورد نظر، باید مدارک مورد نیاز یعنی اسناد مالکیت و پروانه ساختمان را در سایت بارگذری کنند سپس رسید آن را به شعبه ارائه دهند تا تشکیل پرونده شود و بلافاصله نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.


محمودزاده افزود: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خود مالکان واگذار می‌شود نیاز به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و می‌توانند از این تسهیلات برای ساخت و ساز استفاده کنند.


وی گفت: وام خود مالکی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت طرح توسط بانک عامل به حساب مورد نظر متقاضی واریز می‌شود.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن این امکان برای خود مالکان یعنی کسانی که به صورت شخصی واحدمسکونی می‌سازند و سازندگان حرفه‌ای، این امکان فراهم شده که در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای وام خود مالکی دهند.


وی تصریح کرد: بر اساس سقف تعیین شده، متقاضیان وام خود مالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌هایی که بیش از یک میلیون جمعیت دارند و کلانشهر هستند ۴۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.


متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهادهای دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند ثبت نام کنند.

ارسال‌ نظر
ذبیح اله افشاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
۰
ایا میتوانم به در یافت این وام امید وار باشم ؟4 ماه است که کار را تعطیل کردم
فیلم و پخش زنده
بیشتر