قیمت نفت افزایش یافت

نفت برنت با افزایش گسترده در بازارهای جهانی و حمایت از قیمت‌ها، افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۹۳۱۹
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا برای ششمین بار متوالی افزایش یافت در حالی که نفت برنت با افزایش گسترده در بازارهای جهانی و حمایت از قیمت ها، افزایش یافت. قیمت نفت خام برنت با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۷۹.۱۷ دلار در هر بشکه در ساعت ۴:۳۱ صبح به وقت تهران رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۶.۱۹ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد نفتی نزدیک به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته معامله می شوند. دارایی ها از نفت گرفته تا سهام، از اواخر نوامبر، با شیوع اومیکرون، زیان‌های خود را جبران کرد. تأخیر بریتانیا و فرانسه در اعمال محدودیت های بیشتر کووید قبل از پایان سال نیز سرمایه گذاران را هیجان زده کرد. از آنجایی که ترس ها در مورد تأثیر این سویه فروکش کرده، سرمایه گذاران به دارایی های پر ریسک بازگشته اند.


 کمبود کارکنان ناشی از شیوع اومیکرون منجر به لغو هزاران پرواز در تعطیلات آخر هفته کریسمس در ایالات متحده شد. قیمت نفت توسط سه تولیدکننده نفت که در این ماه در بخشی از تولید نفت خود به دلیل مشکلات تعمیر و نگهداری و تعطیلی میادین نفتی فورس ماژور اعلام کردند، حمایت شد. در روز دوشنبه نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالاً برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافته، در حالی که ذخایر بنزین در هفته گذشته عمدتاً بدون تغییر بوده است. این نظرسنجی پیش از گزارش‌های مؤسسه نفت آمریکا، در ساعت ۱:۰۰ صبح به وقت تهران روز سه‌شنبه، وزارت اطلاعات آمریکا، منبع آمار وزارت انرژی ایالات متحده، انجام شد. روز سه شنبه تحلیل گران و منابع شرکت گفتند: بعید است روسیه به هدف خود در ماه می برای تولید نفت قبل از همه گیری به دلیل کمبود ظرفیت تولید مازاد برسد، اما می تواند در اواخر سال این کار را انجام دهد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر، مسئول روابط مسکو با گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، گفته که انتظار می رود تولید تا ماه می به سطوح قبل از همه گیری یا حدود ۱۱.۳۳ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی برسد همانطور که در آوریل ۲۰۲۰ مشاهده شد. سرمایه گذاران منتظر نشست اوپک پلاس در ۴ ژانویه هستند، که تصمیم خواهد گرفت که آیا افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در فوریه ادامه دهد یا خیر. اوپک پلاس در آخرین نشست خود به برنامه های خود برای افزایش تولید در ژانویه با وجود اومیکرون پایبند بود.


روز سه‌شنبه وزارت نفت ایران اعلام کرد: توسعه بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران، آزادگان، با تولید مجموع ۳۲۰ هزار بشکه در روز تا اواسط سال ۲۰۲۳ تکمیل می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر