خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان هشتم دی‌ماه

آخرین قیمت ارز و طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت، ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۹۳۲۵
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی ازنوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و ثبات ارزش دلار و ثبات قیمت طلا و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • بازار سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند


در معاملات روز چهارشنبه در حالی که سرمایه گذاران تأثیر سویه اومیکرون را ارزیابی می کردند، سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند. شاخص نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۶۷ درصد سقوط کرد در حالی که شاخص تاپیکس نیز ۰.۴۲ درصد کاهش یافت. کاسپای کره جنوبی ۰.۹۲ درصد سقوط کرد. سهام های چین افت کردند: کامپوزیت شانگهای ۰.۷۹ درصد و شنژن ۱.۱۳ درصد کاهش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۸۸ درصد سقوط کرد. سهام های استرالیا که پس از تعطیلات دوشنبه و سه شنبه به معاملات بازگشتند، با جهش ۱.۲۶ درصدی اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ افزایش یافتند. شاخص استریتس تایمز در سنگاپور نیز ۰.۲۳ درصد افزایش یافت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۲۹ درصد سقوط کرد. سرمایه گذاران در آسیا و اقیانوسیه به نظارت بر تحولات سویه اومیکرون ادامه دادند. مطالعه ای در آفریقای جنوبی نشان داد که به نظر می رسد پاسخ ایمنی افراد مبتلا به اومیکرون، محافظت در برابر دلتا را بیش از چهار برابر افزایش می دهد.



  • سهام‌های وال استریت نوسان داشتند


 در طول شب گذشته، اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۱ درصد کاهش به ۴۷۸۶.۳۵ رسید که از رکورد روز دوشنبه سقوط کرد. کامپوزیت نزداک نیز با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۱۵۷۸۱.۷۲ واحد رسید. داوجونز عملکرد بهتری داشت و با ۹۵.۸۳ واحد افزایش به ۳۶۳۹۸.۲۱ واحد رسید.



  • بازار  ارز و ارزهای رمزنگاری شده


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش اخیر، در ۹۶.۱۸۳ قرار گرفت. ین ژاپن در ۱۱۴.۸۳ در هر دلار داد و ستد شد که همچنان ضعیف تر از سطوح اوایل این هفته در برابر دلار آمریکا بود. دلار استرالیا به دنبال کاهش اخیر به ۰.۷۲۳۲ دلار تغییر کرد.


در بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز صبح ساعت ۱۰:۲۲ به وقت تهران، بیت کوین با افزایش ۰.۰۴ درصدی در ۴۷۸۵۲.۴۴ دلار و اتریوم با کاهش ۰.۶۲۳ درصدی در ۳۸۰۰.۰۲ دلار قرار گرفت.



  •  قیمت جهانی طلا ثابت ماند


در معاملات محدود روز چهارشنبه، قیمت طلا ثابت ماند در حالی که سود ضعیف تر خزانه داری ایالات متحده با تأثیر بهبود جزئی در ریسک مقابله کرد. هر اونس طلا تا ساعت ۴:۵۳ صبح به وقت تهران، تغییر چندانی نداشت و به ۱۸۰۴.۷۸ دلار رسید. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۰۵.۲۰ دلار رسید. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت و هزینه نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد. سهام های اروپا روز سه شنبه افزایش یافت در حالی که سهام های وال استریت پس از یک رکورد دیگر بسته شدند. تحلیل گران گفته اند که احتمالاً معاملات طلا در این هفته ضعیف و محدود باقی می ماند. هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۹۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۶۹ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۹۵۹.۲۱ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر