عزم جدی در رفع مشکلات حوزه حمل و نقل دریایی کالاهای صادراتی

 معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از عزم جدی و پیگیری مجدانه سازمان توسعه تجارت در مرتفع کردن مشکلات حوزه حمل و نقل دریایی کالاهای صادراتی خبر داد.
کد خبر : ۱۲۹۳۳۴
پیمان پاک

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران علیرضا پیمان‌پاک در حاشیه جلسه‌ای که با هدف ارائه خدمات شرکت‌های کشتیرانی تابعه ج. ا. ایران برگزار شد، از پیگیری مجدانه سازمان توسعه تجارت ایران در مرتفع کردن مشکلات حوزه حمل و نقل دریایی کالاهای صادراتی خبر داد.
 
پیمان‌‍‌پاک افزود: از ابتدای دولت سیزدهم، جلسات و هماهنگی‌های متعددی با جامعه صادرکنندگان، سازمان‌های متولی حمل و نقل و شرکت کشتیرانی ج. ا. ایران برگزار شده و ضمن رصد و استخراج مشکلات این بخش، نسبت به ارائه راهکارهای کاربردی و همچنین پیگیری توسعه حمل و نقل صادراتی دریایی کشور اقدام شده است.          
 
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: لازم است مشکلات و تنگناها به صورت منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به تفاوت ساختار حمل و نقل صادراتی در جنوب و شمال کشور، ضمن تلاش برای تقویت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی کشور، از توانمندی‌های بخش خصوصی نیز استفاده بهینه به عمل آورد.
 
وی یادآور شد: در آینده نزدیک جلسات رو در رو میان صادرکنندگان و شرکت‌های کشتیرانی به تفکیک برگزار شده و تصمیمات متخذه در هر جلسه مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 
 
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصمیم‌گیری بدون استفاده از نظرات ذی‌نفعان حمل و نقل را مردود دانست و گفت: در صورتی که جامعه صادرکنندگان نیازهای خود را به صورت کارشناسی ارائه کنند، مجموعه‌های حمل و نقل قادر خواهند بود نسبت به تبدیل توانمندی‌های بالقوه به بالفعل و استفاده کامل از ناوگان حمل و نقل در اختیار اقدام کنند.
 
معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر با نرخ‌های حمل و نقل ترجیحی، پیگیری خرید یا اجاره کشتی‌های رو رو یا کامیون‌بر و همچنین تلاش در جهت اطلاع‌رسانی خدمات شرکت‌های کشتیرانی با هدف استفاده از فرصت ایجاد شده در حوزه حمل و نقل صادراتی را از جمله اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول دو ماه اخیر دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی از لجستیک صادراتی نیازمند همگرایی و همفکری کلیه بخش‌های خصوصی و دولتی بوده و سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مسیر حرکت خواهد کرد.
 
این جلسه با هدف ارائه خدمات شرکت‌های کشتیرانی ایران و با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان گمرک ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت‌های کشتیرانی تابعه ایران و تعدادی از صادرکنندگان و اتحادیه‌های صادراتی برگزار شد. 
 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر