وزیر صمت خبر داد؛

رشد ۳۰ درصدی دسترسی بنگاه‌ها به منابع بانکی

وزیر صمت گفت: اجرای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای باعث افزایش ۳۰ درصدی دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع مالی خواهد شد.
کد خبر : ۱۲۹۳۹۱
فاطمی امین

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سید رضا فاطمی امین صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل طرح تامین مالی زنجیره‌ای با اشاره به دستاوردها و مزایای این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این تفاهم نامه خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم بانک‌ها و هم واحدهای تولیدی از این تفاهم‌نامه منتفع می‌شوند، تصریح کرد: با این تفاهم نامه تسهیلات به صورت مطمئن داده می شود، بازگشت پذیری منابع برای بانک‌ها آسانتر و فاکتورهای صوری حذف خواهد شد و همچنین بازرگانان و تولیدکنندگان با سهولت به منابع مالی دسترسی پیدا می‌کنند.

فاطمی امین گفت: امیدواریم سال آینده بسیاری از مشکلات در حوزه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را با اجرای کامل این تفاهمنامه نداشته باشیم.‌

به گفته وی تامین مالی زنجیره‌ای رویکردی است که دنیا در ۱۰ سال گذشته به سمت آن رفته است و بانک‌های ما و بانک مرکزی نیز به سمت این موضوع رفته‌اند و تفاهم نامه تامین مالی زنجیره‌ای نمونه‌ای از کار مشترک و هماهنگ است.

وزیر صمت ادامه داد: استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود. تامین مالی زنجیره ای در ابتدا بر این مبنا عملیاتی خواهد شد و امیدواریم این موضوع افتخاری برای همه ما شود و از این کار به عنوان یک کار برجسته تامین مالی یاد کنیم.

فاطمی امین اظهار کرد: با تامین مالی زنجیره‌ای بسیاری از مشکلات در سال حمایت از تولید حل خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر