گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در دومین روز هفته درجا زد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۳ واحدی معادل ۰.۰۲ درصدی به یک میلیون و ۳۷۹ هزار و یک واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت دو واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۴۲۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی ولی خفیف اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۵ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۳۴۱ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  افزایش ۵۲ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۵۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۳ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۶۱۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۳۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۱ هزار و ۵۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۹۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شبندر، کچاد و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، شپدیس و پارس، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۴ هزار و ۱۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غاذر (کشت‌وصنعت‌ پیاذر) با ۴.۸۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، غگرجی، ونیرو و مداران بود. همچنین نماد معاملاتی دیران (ایران‌ دارو) با ۴.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غمهرا، واعتبار، خنصیر و ولملت قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر