کاهش ارزش معاملات بورس در آذرماه

ارزش بازار بورس در پایان آذر در مقایسه با ماه قبل به میزان ۲۷۲۹۱۵۶ میلیارد ریال برابر با ۵ درصد کاهش یافت و از ۵۵۴۲۴۰۴۸ میلیارد ریال به ۵۲۶۹۴۸۹۳ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۱۲۹۴۵۵
بورس

به گزارش ایبِنا، براساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران، طی ۲۲روز کاری آذرماه، ارزش معاملات در مقایسه با آبان معادل ۲۷ درصد کاهش یافت و از ۱۱۰۳۱۷۵ میلیارد ریال به ۸۱۰۱۰۷ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده در این مدت از ۱۳۵۸۷۸میلیون سهم به ۱۱۳۹۳۹ میلیون سهم معادل ۱۶ درصد کاهش یافت.


 براساس این گزارش، از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام ( اول و دوم ) به ترتیب برابر با ۱۰۹۵۹۲۶میلیون سهم و ۷۲۵۵۹۷۱ میلیارد ریال بوده است.


همچنین در ماهی که گذشت دفعات معاملات سهام برابر با کاهش ۲۲ درصدی در مقایسه با پایان آبان به ثبت رسید و از ۱۱۲۵۹۷۹۵هزار دفعه به ۸۷۸۱۵۸۷ هزار دفعه بالغ گردید.


ارزش بازار در پایان  آذر ۱۴۰۰ هم در مقایسه با ماه قبل به میزان ۲۷۲۹۱۵۶ میلیارد ریال برابر با ۵ درصد کاهش یافت و از ۵۵۴۲۴۰۴۸ میلیارد ریال به ۵۲۶۹۴۸۹۳ میلیارد ریال رسید.


این گزارش می افزاید: درصد گردش معاملات در آذرماه گذشته به رقم یک رسید که در مقایسه با ماه قبل، ۱۹ درصد کاهش داشته و میزان بازده کل بورس هم از ابتدای سال تا کنون ۲ درصد بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر