گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۰.۹۶ درصدی به یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۷۹۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۶۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۴۸۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه‌شنبه چهاردهم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۲۸۱ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد به رقم ۳۳۷ هزار و ۳۶۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  کاهش ۳۲۶۲ واحدی، عدد ۳۵۹ هزار و ۹۸۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۵۱ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۹۲۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۶۹۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۶ هزار و ۷۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۴۰۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۴۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، کچاد، شپدیس، فارس و شبندر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال و قرن بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۷ هزار و ۴۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد تکشا (گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) با ۴.۸۲ درصد افت و پس از آن، نمادهای فنورد، غنوش و غگرجی بود. همچنین نماد معاملاتی خمحور (تولید محور خودرو) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قلرست، ددام و خنصیر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر