14 دی 1400 - 15:15
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

کاهش قیمت دلار آمریکا به کانال ۲۶ هزار تومانی

جدیدترین قیمت‌ها از بازار ارز بیانگر کاهش پلکانی بهای دلار آمریکا به کانال ۲۶ هزار تومانی است.
کد خبر : ۱۲۹۴۸۵
بازدید سرزده رئیس کل بانک مرکزی از صرافی های میدان فردوسی

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ روند معاملات بازار ارز در چهارمین روز هفته نشان می دهد که هم زمان با افت تقاضا و افزایش عرضه و همچنین رصد هوشمندانه بازارساز، شاخص ارزی با تعدیل معناداری همراه شده است.


به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش و بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه سنا بانک مرکزی، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۶۴۵۵ تومان رسیده است، در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش ۴۰۵ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۶۹۹۰ تومان رسیده است.


این در حالی است میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۹۹۷۰ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۳۰۵۷۵ تومان رسیده است که نسبت به نرخ پایانی روز دوشنبه، تغییری ندارد.


بر اساس این گزارش؛ مشاهدات میدانی خبرنگار ایبِنا از بازار ارز تهران نشان می دهد که طی دو روز اخیر فشار فروش نسبت به روزهای گذشته به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از معامله‌گران درصدد تبدیل دارایی دلار خود به ریال در این مقطع زمانی هستند. روند فعلی بازار ارز به گونه ای است که انتظارات معامله‌گران از نرخ ارز تحت تاثیر مذاکرات احیای برجام با کاهش همراه است و دست سفته بازان تا حدود زیادی از بازار کوتاه شده است.



برچسب ها: نرخ ارز قیمت دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها