رشد ناامیدکننده اشتغال ایالات متحده در ماه دسامبر

نیروی کار ایالات متحده در ماه دسامبر تنها ۱۹۹ هزار نفر افزایش داشت.
کد خبر : ۱۲۹۵۵۷
مشاغل

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از گاردین، اقتصاددانان با وجود تاثیرات اومیکرون بر بهبود اقتصادی، افزایش ۴۲۲ هزار شغل غیرکشاورزی را پیش‌بینی کرده بودند. اقتصاد ایالات متحده سال قبل را با آمار ناامیدکننده رشد مشاغل در ماه دسامبر به پایان رساند و تنها ۱۹۹ هزار کارگر به نیروی کار غیرکشاورزی اضافه کرد. اقتصاددانان بیش از دو برابر این عدد معادل ۴۲۲ هزار را انتظار داشتند که اقتصاد ایالات متحده را در حال بهبود نشان دهد، اما کمبود کارگر حتی قبل از ورود اومیکرون، کارفرمایان را با مشکل مواجه کرد و تهدیدی برای رکودی دیگر بود.


نوسان های ناشی از فراگیر شدن اومیکرون در سراسر آمریکا به این معنی است که داده های امروز اساساً برای ارزیابی فردا بی فایده است. ممکن است ارقام ناامید کننده اشتغال باعث شود بانک مرکزی ایالات متحده در برنامه های خود برای تسریع کاهش محرک مالی تجدید نظر کند، در حالی که آنها تلاش می کنند رشد شغلی را در مقابل با تورمی که نزدیک به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته است، متعادل کنند.


مقامات فدرال رزرو سه افزایش نرخ در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۴ پنج افزایش دیگر خواهد داشت، این بانک به سمت هدف خود برای رساندن به هدف تورم ۲ درصد و دستیابی به حداکثر اشتغال پیش می‌رود. اما پاول، رئیس فدرال رزرو، گفته که بانک مرکزی به دقت رشد دستمزدها را دنبال می کند تا شواهد بیشتری مبنی بر اینکه اقتصاد می تواند به نبرد بین افزایش هزینه ها و افزایش دستمزدها تبدیل شود. نکته کلیدی برای فدرال رزرو این است که با وجود نشانه های اندکی از بهبود عرضه نیروی کار، به نظر می رسد ادامه کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد دستمزدها تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر