خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان بیستم دی‌ماه

آخرین قیمت ارز، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۹۶۰۸
بازار مالی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از  کاهش ارزش سهام ها در بازار آسیا و نوسان ارزش سهام های وال استریت و حفظ افزایش ارزش دلار و ثبات قیمت طلا و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت افزایش یافت


 قیمت نفت کاهش‌های قبل از روز دوشنبه در معاملات آسیا را جبران کرد: نفت خام آمریکا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۰۶ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت برنت با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۱.۹۳ دلار رسید. به گفته تحلیلگران احتمالاً تنش های ژئوپلیتیکی بر بازار کالا در این هفته تأثیر خواهد گذاشت. بازارهای گاز به دلیل تنش ها در اوکراین و ناآرامی ها در قزاقستان، در وضعیت پرخطر قرار دارند



  • بازار ارز  و ارزهای رمزنگاری شده



در بازار ارز، شاخص دلار در برابر همتایان خود با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۹۵.۸۸۵ رسید. ین ژاپن با قیمت ۱۱۵.۸ به ازای هر دلار تغییر کرد که نسبت به قبل تضعیف شد در حالی که دلار استرالیا با ۰.۲۵ درصد افزایش در ۰.۷۱۹۶ دلار معامله شد. در بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز صبح ساعت ۸:۱۳ به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۸۸ درصدی در ۴۲۱۲۰.۰۲ دلار و اتریوم با کاهش ۰.۷۶ درصد در ۳۱۷۵.۶۱ دلار قرار گرفت.



  • نوسان در بازار آسیا و اقیانوسیه



روز دوشنبه بازارهای آسیا و اقیانوسیه با توجه سرمایه گذاران به همه گیری کرونا و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، معاملات نوسانی داشتند. در کره جنوبی، شاخص  کاسپای ۱ درصد کاهش یافت در حالی که کاسداک ۱.۳۱  درصد کاهش یافت. سهام های چین افزایش یافت و ضررهای قبل را جبران کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۲۵ درصد و مؤلفه شنژن ۰.۵۱ درصد افزایش یافت. در استرالیا ای اس اکس۲۰۰، ژس از زیان های قبلی خود ۰.۱۵ درصد کاهش یافت. شاخص انرژی و مواد به ترتیب ۱.۳۳ و ۱.۲۲ درصد رشد کردند.


 سهام های ماینرهای اصلی افزایش یافت: ریوتینتو ۲.۱۵ درصد، فورتسکیور ۱.۱۵ درصد و بی اچ پی  ۲.۲  درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۸۲ درصد افزایش یافت در حالی که تایکس تایوان ۰.۱۵ درصد افزایش یافت. سهام های بیمه عمر چین در هنگ کنگ ۱.۷۸ درصد سقوط کرد که از ضررهای قبلی بیش از ۲.۳ درصد بهبود یافت. رویترز گزارش داد که روز شنبه کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین گفت که وانگ بین، رییس لایف چاینا را تحت بازجویی قرار داده است. سهام های این شرکت در فهرست شانگهای نزدیک به ۲ درصد سقوط کرد.


 سهام های گروه شیمائو ۲.۵۵ درصد افزایش یافت و برخی از سودهای قبلی را بیش از ۵ درصد عقب کشید. نشریه تجاری چینی کایکسین گزارش داد که تمام پروژه های املاک و مستغلات خود را، اعم از مسکونی و تجاری، می فروشد. میانگین سهام هند در حالی که این کشور با موج سوم ابتلا به کووید مواجه است، بالاتر رفت. بازارهای ژاپن به دلیل تعطیلات رسمی بسته هستند.



  • وال استریت قرمزپوش شد


روز دوشنبه در ایالت متحده پس از روز جمعه که معاملات با نوسان دنبال شد، سه سهام اصلی همگی کاهش یافتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر