21 دی 1400 - 10:02
هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی نظام بانکی کشور؛

پاسخگویی به‌موقع به مردم و فعالان اقتصادی؛ دستور کار شبکه بانکی

راهکارهای ارتقای نحوه اطلاع‌رسانی به منظور معرفی بهینه انواع خدمات بانکی، کاهش مشکلات مردم و افزایش قدرت تصمیم‌گیری فعالان اقتصادی، در نشست مدیران روابط عمومی‌های شبکه بانکی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۹۶۴۱
روابط عمومی

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در این جلسه که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی این بانک با تاکید بر رویکردها و سیاست‌های بانک مرکزی در دوره جدید بویژه در حوزه اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به انواع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم و اینکه اقتصاد کشور بانک محور است و بانکها نقش مهمی در گردش شریان اقتصادی و ضریب سرمایه در گردش تمام بنگاه‌های اقتصادی دارند، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و فعالان اقتصادی در خصوص خدمات بانک‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و روابط عمومی بانکها در خط مقدم این امر حضور دارند.


وی با اشاره به ضرورت تغییر در شیوه اطلاع‌رسانی‌ها در شبکه بانکی متناسب با نیاز مردم و فعالان اقتصادی در شرایط کنونی تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت شبکه بانکی و ایجاد تعامل رسانه‌ای متناسب با شرایط کنونی در حوزه اطلاع‌رسانی دیداری، شنیداری و مکتوب و البته حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی، اجتناب ناپذیر است.


قمری وفا ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سواد مالی جامعه در راستای تسهیل تصمیم گیری‌ها و رفتار پولی و مالی مردم افزود: از آنجا که این موضوع در نهایت می تواند به کاهش ریسک های اقتصادی و بهبود عملکرد اقتصاد کلان منجر شود، این موضوع در دستور کار جدی روابط عمومی بانک مرکزی قرار گرفته و از روابط عمومی‌های شبکه بانکی نیز انتظار می‌رود در این مسیر گام بردارند.


مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی شبکه بانکی را یادآور شد و افزود: اطلاع‌رسانی همه‌جانبه به مردم، امروز نیازمند یک راهبرد هم‌افزا است . از همین رو، برنامه‌ریزی به منظور تعامل و  اطلاع‌رسانی از طرق رسانه‌های مختلف کشور بایستی در دستورکار قرار گرفته و به صورت منسجم و با همفکری روابط عمومی‌های شبکه بانکی انجام شود.



قمری‌وفا با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در ساختار اداری بانک‌ها به اهمیت سرعت عمل بانک‌ها در واکنش به اخبار جعلی و شایعات پرداخت و گفت: با توجه به فراگیری و اهمیت عملکرد بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور و زندگی مردم، برخی خبرهای غیر مستند رسانه‌ای  و گاها خارجی همچون خبر کذب افزایش کارمزد خدمات بانکی با هدف تشویش افکار عمومی رخ می دهد که در این مواقع، روابط عمومی‌های بانکی باید به سرعت وارد عمل شده و با انتشار اخبار صحیح در راستای تنویر افکار عمومی و برطرف ساختن نگرانی‌های عموم مردم اقدام کنند.


مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای شبکه بانکی در قالب موسسه مطبوعاتی پول و ارز (ایبِنا) تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره اعطای تسهیلات بانکی به مردم به ویژه وام ازدواج و نظایر آن که جزو تکالیف قانونی بانک‌ها ست حتما باید در دستور کار روابط عمومی بانک‌ها قرار گیرد تا مشکلات مردم به حداقل برسد.


در ادامه این نشست، چند تن از مدیران روابط عمومی بانک های مختلف کشور نیز به طرح دیدگاهها و نظرات تخصصی و کارشناسی در خصوص موارد مطرح شده پرداختند و دغدغه های خود در مورد مسایل، مشکلات و نحوه اطلاع رسانی شبکه بانکی را مطرح کردند.




بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه، کامبیز زاهدپور مدیرعامل موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز با اشاره به ماموریت های ابلاغی از سوی معاونت محترم اداری مالی بانک مرکزی به این موسسه مبنی بر لزوم ارتقا کیفیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه بازار پول، سواد مالی و همچنین آموزش های تخصصی به اصحاب رسانه و کارکنان روابط عمومی شبکه بانکی کشور توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز اظهار داشت: تلاش و برنامه ریزی در جهت تحقق ماموریت های مذکور از اولویت های این موسسه است.


به گفته زاهدپور، رویکرد تخصصی این موسسه مطبوعاتی، گام مهمی در ارتقا کیفیت و به روز بودن اطلاع رسانی حوزه بانکی و تحلیل موضوعات کلان و خرد نظام بانکی است. 


وی در پایان این نشست با اشاره به نگاه مثبت عالی ترین مقام بانک مرکزی بر ضرورت توسعه موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز افزود: این مجموعه مجهز و خلاق رسانه ای با بهره مندی از تیم رسانه ای جوان و با دانش، به عنوان بازوی کمکی روابط عمومی بانک مرکزی و شبکه بانکی، نقشی اثرگذار و هدفمند در نظام اطلاع رسانی تخصصی در شبکه بانکی، پولی و ارزی کشور و تبیین مفاهیم تخصصی این حوزه برای عموم مردم، ایفا خواهد کرد.


در ادامه این نشست همچنین انتخابات شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی کشور برگزار شد و اعضای این شورا با رای مدیران روابط عمومی بانکها به مدت یکسال انتخاب شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر