22 دی 1400 - 11:46
یک مقام دولتی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعتماد به نظام بانکی را افزایش داد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با عملکرد مطلوب خود در حوزه بانکداری بدون ربا و پرداختن به حوزه مسئولیت اجتماعی، موجب افزایش اعتماد عمومی به نظام بانکی شده است.
کد خبر : ۱۲۹۶۷۶
عظیمی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سید مسعود عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در مراسم افتتاح شعبه «صابر یزدی» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، طی سخنانی گفت: تا کنون بیش از ۳۴۰هزار نفر از شهروندان و خیرین یزدی با استقبال از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به جمع مشتریان بانک پیوسته‌اند. افزایش علاقه‌مندی هموطنان به همکاری با این بانک سبب می‌شود تا بتوان به نیازمندان بیشتری با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کرد.


وی در همین رابطه افزود: معرفی مناسب سبد محصولات و خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به جامعه و افزایش میزان منابع نزد بانک باعث می‌شود تا بانک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود با توان بیشتری گام بردارد و افراد بیشتری در حوزه‌های اشتغالزایی و کارآفرینی از تسهیلات بانک بهره‌مند شوند.


عظیمی همچنین با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهار شهرستان هرات، مروست، تفت و اشکذر شعبه ندارد، درخواست کرد در این شهرها نیز شعبه تأسیس شود تا برکت قرض‌الحسنه در آنجا نیز جریان یابد، زیرا این بانک‌های قرض‌الحسنه هستند که به‌صورت کاملاً اسلامی فعالیت می‌کنند.


۱۷۰۰ شرکت در یزد مشتری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند


وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ شرکت حقوقی در شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یزد حساب دارند، تأکید کرد: برای اینکه بانک بتواند به کارکنان این شرکت‌ها خدمات ارائه کند، باید مذاکراتی با آن‌ها داشته باشد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد افزود: همه معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یزد ۰.۳ درصد و معادل ۵ میلیارد تومان است. همین میزان اندک نیز احتمالاً به این علت است که ضامن‌های وام‌ها تحت فشار قرار نگرفته‌اند، وگرنه این مبلغ به صفر می‌رسید.


عظیمی ضمن تشکر از تلاش‌های دو بانک‌ قرض‌الحسنه در استان یزد، اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در نقدینگی و فضای کسب‌وکار اتفاق افتاده، دیگر با ۱۰۰ میلیون تومان، امکان ایجاد اشتغال وجود ندارد و لازم است سقف وام قرض‌الحسنه افزایش یابد.


وی با اشاره به اهمیت صنایع خلاق و فناوری‌محور، گفت: از دکتر شمسی‌نژاد، مدیرعامل محترم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خواهش می‌کنم به این دو حوزه توجه بیشتری نشان دهند و تسهیلات مناسبی در اختیار فعالان صنایع خلاق و همچنین شرکت‌های نوپای فعال در حوزه فناوری قرار گیرد. اگر چنین شود، فضای کشور را تغییر می‌دهیم؛ زیرا تغییر از مباحث مالی نیز نشأت می‌گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر