گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته درجا زد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۰ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۶۸۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و دوم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد کاهش اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۴ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۵۹ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۷۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۵ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار  و ۷۰۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۴۹۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، مبین، شپدیس، کویر و انرژی۳ با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، شفن، شبندر و فملی بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۲ هزار و ۹۹۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ولملت (واسپاری ملت) با ۴.۹ درصد کاهش و پس از آن، نمادهای خنصیر، تایرا، شکلر و سغرب بود. همچنین نماد معاملاتی قزوین (کارخانجات قند قزوین) با ۵ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آپ، سیمرغ، وایران و تکشا قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص کل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر