25 دی 1400 - 15:16
با همکاری بانک ملت؛

تفاهم‌نامه احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی شرق کشور امضا شد

تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه، مشهد بین شرکت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملت امضا شد.
کد خبر : ۱۲۹۷۵۱
بانک ملت

به گزارش ایبِنا، این تفاهم‌نامه برای احداث خط لوله راهبردی انتقال فرآورده‌های نفتی کشور از رفسنجان تا مشهد مقدس با عنوان خط لوله تابش (تأمین انرژی بازار شرق) با حضور جواد اوجی وزیر نفت، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت، ‌ صبح امروز (۲۵ دی‌ماه) بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک  ملت امضا شد.


با احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان تا مشهد مقدس، اهدافی چون تامین پایدار سوخت مورد نیاز شرق و شمال شرق کشور (استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی)، کوتاه شدن مسیر انتقال فرآورده، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های حمل، تسهیل صادرات فرآورده به کشورهای همجوار، استفاده از خط لوله به‌عنوان جایگزین حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد کریدور انتقال شمال-شمال شرق و جنوب- شمال شرق محقق می‌شود.


براساس این گزارش، ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی در این خط لوله ۱۵۰ هزار بشکه در روز است و مسیر احداث خط لوله از رفسنجان تا مشهد مقدس نیز از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به طول ۹۴۸ کیلومتر عبور خواهد کرد.


در احجام کار این طرح، احداث ۲ تلمبه خانه و ۳ پایانه نیز تعریف شده و برآورد اولیه سرمایه‌گذاری در این طرح، ۳۷۲ میلیون یوروست.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر