گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس قرمزپوش ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۶۷۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۷۷ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۷۷۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیست‌ و ششم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد نزول همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۹۴ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۵۰۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۳۷۰۸ واحدی، عدد ۳۴۶ هزار و ۴۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۳۳۱ واحدی به رقم ۲۱۷ هزار و ۷۸۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۵۴۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۸۷۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۹۴۷  واحد کاهش به رقم ۹۹۷ هزار ۹۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۳۰۲۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپدیس، فملی، پارسان، کچاد و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارس، شبریز و فارس تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۲ هزار و ۵۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد پسهند (صنایع‌ لاستیکی‌ سهند) با ۴.۸۶ درصد افت و پس از آن، نمادهای چکارن، کیمیاتک، کیمیاتک و کترام بود. همچنین نماد معاملاتی قزوین(کارخانجات‌ قند قزوین‌ ) با ۵ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خلنت، وآذر، شگل و انرژی۳ قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر