مدیرعامل گلدمن ساکس خبر داد؛

افزایش دستمزد کارکنان گلدمن ساکس در سال ۲۰۲۱

مدیریت گلدمن ساکس، انعطاف‌پذیری لازم را دارد تا در شرایط لازم، سرمایه کمتری را به تجارت و اعطای وام و بیشتر به دستمزدها اختصاص دهد.
کد خبر : ۱۲۹۸۷۳
گلدمن ساکس

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، شرکت‌های وال‌استریت در دومین سال معاملات در کرونا، دستمزد کارکنان را افزایش می‌دهند. روز سه‌شنبه دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس در یک کنفرانس تلفنی با تحلیل گران ضمن بحث در مورد نتایج سه‌ماهه چهارم بانک، این افزایش پذیرفت. در معاملات، پس از جهش هزینه های فصلی که سرمایه گذاران را غافلگیر کرد، سهام های بانک گلدمن ساکس بیش از ۸ درصد سقوط کرد. ممکن است جهش هزینه های جبران خدمات در سراسر وال استریت برای سال ۲۰۲۱ تحلیل گران را متعجب کرده باشد زیرا در سال قبل و اولین سال همه گیری، بانک ها نسبت به جبران خدمات، خویشتن داری نشان دادند. سولومون در پاسخ به پرسش تحلیل گر دویچه بانک، گفت: افزایش واقعی دستمزدها در همه جای اقتصاد وجود دارد. سولومون گفت: فکر می‌کنم با نگاه به گذشته، شرایط دائماً متغیر کووید و تغییرات زنجیره تأمین، سیاست‌ پولی و مالی، کاری که با نرخ‌های پس‌انداز کردند و غیره، فشار واقعی بر دستمزدها وارد کرد.


به گفته مدیران، هزینه‌های جبران خدمات در گلدمن با جهش ۳۳ درصدی به ۱۷.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید که افزایش چشمگیر ۴.۴ میلیارد دلاری عمدتاً ناشی از افزایش دستمزد است. این باعث شد که میانگین جبران خدمات به ازای هر کارمند در سال ۲۰۲۱ به حدود ۴۰۴ هزار دلار برسد که از ۳۲۹ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. افزایش دستمزد در گلدمن عمدتاً روند افزایش سالانه درآمدهای بدون بهره را دنبال کرد، جهشی ۳۳ درصدی تا ۵۲.۹ میلیارد دلار، که ناشی از افزایش عظیم ۵۵ درصدی درآمد سرمایه گذاری بانک بود. در سال ۲۰۲۰، شرایط متفاوت بود، زمانی که درآمدها ۲۴ درصد و جبران خدمات فقط ۸ درصد افزایش یافت. میانگین دستمزد کارمندان این واقعیت را در گلدمن تحریف می‌کند که تولیدکنندگان برتر بسته‌های مالی چند میلیون دلاری دریافت می‌کنند در حالی که بیشتر کارکنان درآمد بسیار کمتری دارند. به گفته این بانک، حدود ۹۰ درصد از کارگرانی که طی امسال اضافه شده اند، خارج از پایتخت های مالی نیویورک، لندن و هنگ کنگ هستند. مدیران جی‌پی مورگان چیس و سیتی‌گروپ افشاگری‌های مشابهی انجام داده‌اند و گفته‌اند که مجبور شده‌اند برای حفظ کارمندان ارزشمند، دستمزد پرداخت کنند. تورم امسال تقریباً به هر نوع کالا و خدمات ضربه زده، در نهایت به پرسنل وال استریت نیز خواهد رسید.


روز سه‌شنبه، مدیر مالی گلدمن این اظهارات را تکرار کرد و گفت که این شرکت به پاداش دادن به استعدادهای برتر در محیط کار رقابتی متعهد است. مدیران گلدمن گفتند، مدیریت، انعطاف‌پذیری لازم را داشته تا در شرایط لازم، سرمایه کمتری را به تجارت و اعطای وام اختصاص دهد. سولومون گفت: روی چشم انداز یک، دو و سه ساله خود تمرکز کرده ایم که چگونه می‌توانیم به پیشبرد این شرکت ادامه دهیم. به گفته افراد مطلع، از چهارشنبه این هفته به کارمندان گلدمن در مورد بسته‌های حقوقی ۲۰۲۱ خود اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها