گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت شاخص کل بورس در آخرین روز کاری دی ماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۸۸۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست‌ و نهم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۷۶ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۶۸۸  واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۳۸۵ واحدی، عدد ۳۳۵  هزار و ۶۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۷۰ واحدی به رقم ۲۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۳۱۸  واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۵۴ واحد افزایش به رقم ۹۷۰  هزار و ۴۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۴۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، کگل، کچاد و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فخوز و ذوب تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۶ هزار و ۱۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد حفارس(حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) با ۴.۸۱ درصد افت و پس از آن، نمادهای پرداخت، شبریز، تکشا و رتاپ بود. همچنین نماد معاملاتی قشکر(شکرشاهرود ) با ۴.۹۲  درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ولملت، وپترو، حپترو و ولغدر قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر