01 بهمن 1400 - 12:45

تاکید رئیس اتاق ایران بر همکاری و تعامل سازنده بخش خصوصی و مجلس

رئیس اتاق ایران پس از بازگشت از سفر عراق، توضیحاتی درباره ویدئوی منتشر شده از سخنان خود در جلسه سال قبل با روسای کمیسیون‌های اتاق ایران ارائه کرد.
کد خبر : ۱۲۹۹۱۸
شافعی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی با اشاره به شرایط ویژه کشور گفت: آنچه امروز لازم است مورد عنایت و توجه قرار گیرد اقتصاد کشور است و این امر در سایه برنامه‌ریزی درست، همکاری و تلاش قوای محترم سه گانه، بخش خصوصی و تعاونی و البته هم‌افزایی و اتحاد امکان‌پذیر است. رسالت اصلی و سنگین بخش خصوصی بر اساس وظیفه‌ای که قانون برعهده‌اش گذاشته این است که تلاش کند نظرات کارشناسی و تخصصی خود را در همه حوزه‌های متنوع اقتصادی با بهره‌گیری از دیدگاه‌های فعالان اقتصادی واقعی به‌عنوان مشاوری آگاه به مسائل روز و تحولات، صدیق، مشفق و منصف ارائه کند. اتاق‌ها در شرایط جدید کشور، به انجام این وظیفه تاکید مجدّانه و متعهدانه دارند و برای کمک به اقتصاد ملّی، خود را در کنار دولت و مجلس محترم می‌بینند.


شافعی ادامه داد: چند روز قبل، دقایقی تقطیع شده از یک جلسه خصوصی با تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های اتاق ایران و برخی از اعضای هیأت رئیسه که در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شده بود توسط افرادی غرض‌ورز از داخل اتاق با مقاصدی خاص منتشر شد که سوءبرداشت‌ها و واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.


وی با اشاره به ویدئوی مذکور گفت: مقصود از آنچه به عنوان ذهنیت خالی بعضی از نمایندگان محترم در سخنان من در جلسه مطرح شده، اطلاعات ناکافی از مسائل تخصصی اقتصادی است. بدیهی است، افراد بر اساس تجربه و تخصّص خود ممکن است با برخی موضوعات دیگر غیرمرتبط، ناآشنا و یا کم‌اطلاع باشند. در همین رابطه و طبق قانون، اتاق ایران وظیفه دارد به عنوان مشاور قوا در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و غیره در تعامل با نمایندگان قوا و بخصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی آنان را در صورت لزوم از لحاظ ارائه اطلاعات تخصصی مفید شارژ کرده و البته این تعامل دو سویه است تا به صورت همه‌جانبه اقتصاد ملّی را در مسیر درست هدایت کنند.


رئیس اتاق ایران به ارتباط مستمر و سازنده میان بخش خصوصی و مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه اتاق بازرگانی به‌ویژه رؤسای بزرگوار اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، روسای فهیم تشکّل‌ها، کمیسیون‌های اتاق ایران و اتاق‌های مشترک بازرگانی همواره رابطه مطلوب و سازنده‌ای با نمایندگان محترم مجلس داشته‌اند که حاصل آن اقدامات مؤثر نمایندگان در اقتصاد کشور بوده است. از جمله این اقدامات می‌توان به قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، قانون رفع موانع تولید و غیره اشاره کرد که همگی اقداماتی بنیادین بوده‌اند.


شافعی در ادامه افزود: برخی افراد که به دنبال مقاصد خاص شخصی هستند باید در نظر داشته باشند که فعّالان اقتصادی و هیأت نمایندگان اتاق ایران به عنوان افراد فهیم و دلسوزان ملت شریف ایران با این رویه‌ها مخالف بوده و خود می‌دانند که راه صواب کشور عزیزمان از چه مسیری باید عبور کند.


وی در پایان با ابراز تأسف از بی‌اخلاقی صورت گرفته و تسری مسائل داخلی اتاق به جامعه، با ادای احترام به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تعامل و همکاری سازنده اتاق ایران با قوه محترم مقننه همواره ادامه خواهد داشت و اقدامات نسنجیده و تفرقه‌افکنانه خللی بر آن وارد نخواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر