گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

نخستین ریزش شاخص کل بورس در بهمن ماه به ثبت رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۹۷۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۳۲  واحدی معادل ۱.۹۷ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۱۰۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۲ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۱۹۱۰ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۴۳ واحد کاهش به رقم ۹۵۳ هزار و ۶۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳۵۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن و پاکشو تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۵ هزار و ۷۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۲۲  درصد افت و پس از آن، نمادهای دابور، کپارس، ثامان و کسعدی بود. همچنین نماد معاملاتی شیراز(پتروشیمی‌شیراز ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چکاوه، شگل، پکرمان و وپارس قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر