خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان هشتم بهمن ماه

آخرین قیمت ارز و رمزارزها و سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۰۰۹۴
بازار مالی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و نوسان در وال استریت و کاهش ارزش دلار و نوسان در بازار رمزارزها است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • بازار سهام آسیا سبزپوش بود


سهام های ژاپن 2 درصد رشد کرد، اکثر بازارهای آسیا و اقیانوسیه پس از جلسه آشفته در وال استریت افزایش داشتند. روز جمعه پس از جلسه آشفته وال استریت که در آن سرمایه‌گذاران به اظهارنظرهای فدرال رزرو و داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده واکنش نشان دادند، اکثر بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه بالاتر رفتند. نیک کی 225 ژاپن پس از افت حدود 3 درصدی روز پنجشنبه، حدود 2 درصد و تاپیکس 1.8 درصد  رشد کرد. کاسپای کره جنوبی پس ازضررهای خود 1.42 درصد افزایش یافت. ای اس اکس 200 استرالیا 1.97 درصد رشد کرد. بازارهای چین رشد داشتند: کامپوزیت شانگهای کمی بالاتر بود، در حالی که شنژن 0.54 درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ 0.84 درصد کاهش یافت. ام‌اس‌سی‌آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه  در خارج از ژاپن 0.25 درصد افزایش یافت. روز جمعه بازار تایوان تعطیل است. هنگ کنگ قرار است گزارش تولید ناخالص داخلی خود را برای سه ماهه چهارم بعدازظهر جمعه منتشر کند. سهام های گروه سافت بانک 3.18 درصد افزایش یافت، پس از اینکه این شرکت ژاپنی تغییر مدیرش را اعلام کرد که مارسلو کلور، مدیر عملیاتی، پس از 9 سال شرکت را ترک خواهد کرد. سهام های تامین کنندگان اپل در آسیا با پیشی گرفتن برآوردهای درآمد روز پنجشنبه، تا حد زیادی افزایش یافت. شاخص فناوری هنگ سنگ 2 درصد از دست داد. برخی از غول‌های فناوری چینی فهرست شده در فهرست هنگ‌کنگ سقوط کردند: جی دی دات کام 3.49 درصد و شیائومی 2.18 درصد سقوط کرد.



  • نوسان در وال استریت


با واکنش سرمایه گذاران به اخبار فدرال رزرو و جدیدترین ارقام تولید ناخالص داخلی و درآمد شرکت ها، سهام های وال استریت نوسان داشتند. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه چهارم سال 2021 نسبت به سال قبل 6.9 درصد رشد کرد که علی رغم افزایش موارد ابتلای اومیکرون، این میزان از انتظارهای تحلیل گران بالاتر بود. هر دو شاخص اس اند پی 500 و نزداک کاهش داشتند، در حالی که داوجونز در طول معاملات روزانه بیش از 600 واحد افزایش یافت. هر سه شاخص در این ماه کاملاً در محدوده منفی قرار داشته اند. کرملین گفت که نظرات روسیه در پیشنهادات امنیتی ایالات متحده در نظر گرفته نشده و تنش بین دو طرف با حضور نظامی روسیه در امتداد مرز خود با اوکراین افزایش یافته است.



  • بازار ارز و رمزارزها


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، آخرین بار در 97.163 معامله شد که از سطح قبلی کاهش یافت. ین ژاپن با 115.42 در هر دلار معامله شد، در حالی که دلار استرالیا در 0.7027 دلار تغییر کرد که اندکی نسبت به قبل کاهش یافت.


در بازار رمزارزهای امروز صبح ساعت 8:32 به وقت تهران قیمت بیت کوین با افزایش 3.73 درصدی در 37232.00  دلار و اتریوم با افزایش 3.29 درصدی در2445.09  دلار قرار گرفت.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر