مالیات ۳۰ درصدی از معاملات رمزارزها در هند

بانک مرکزی هند در ماه آوریل ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی خواهد کرد و قصد دارد از درآمد حاصل از انتقال دارایی‌های مجازی، مالیات با نرخ ۳۰ درصد بگیرد.
کد خبر : ۱۳۰۲۷۶
رمزارز هند

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، گفت که بانک مرکزی هند ارز دیجیتال خود را در اول ماه آوریل راه‌اندازی خواهد کرد. وی افزود: این کشور قصد دارد از درآمد حاصل از انتقال دارایی‌های مجازی، مالیات با نرخ ۳۰ درصد بگیرد. برای ثبت جزئیات تمام این تراکنش‌های رمزارز، این وزیر پیشنهاد کرد که یک درصد کسر مالیات در مبدا برای پرداخت‌های مربوط به خرید دارایی‌های مجازی کاهش یابد. هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه در حین محاسبه چنین درآمدی به جز هزینه خرید مجاز نخواهد بود. علاوه بر این، زیان بیشتر ناشی از انتقال دارایی دیجیتال را نمی توان با هیچ درآمد دیگری جبران کرد و افزود: پیشنهاد می شود هدیه دارایی دیجیتال مجازی نیز به عهده مالیات  گیرنده باشد. خرید رمزارزها و NFT ها در هند علی رغم فشارهای نظارتی در حال افزایش بوده است. صرافی بایننس ماه گذشته گفت که حجم معاملات سالانه در پلتفرم آن از ۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۷۳۵ درصد رشد داشته است.


وی گفت: افزایش چشمگیر در تراکنش دارایی های دیجیتال مجازی وجود دارد. بزرگی و فراوانی این معاملات، ارائه رژیم مالیاتی خاصی را ضروری کرده است. بانک مرکزی هند مدت‌هاست که روی استراتژی پیاده‌سازی مرحله‌ای کار می‌کند که می‌تواند وابستگی بالای کشور به پول نقد را کاهش دهد. به گفته وزیر دارایی، راه‌اندازی روپیه دیجیتال، رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال خواهد داد و منجر به سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر می‌شود.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر