وزیر اقتصاد زمان واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پیش از اسفند ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۰۳۰۱
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا؛ احسان خاندوزی پس از نشست شورای عالی بورس در جمع خبرنگاران افزود: جلسه شورای عالی بورس درباره سهام عدالت و جمعیت ۵۰ میلیونی سهامداران عدالت بود، اما تصمیمی در مورد جاماندگان سهام عدالت از دبیرخانه شورا ارسال نشده است.


او ادامه داد: مهم‌ترین مصوبه جلسه امروز شورای عالی بورس در حوزه سهام عدالت به پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ مربوط می‌شود که عمده شرکت‌های بورسی، مجامع خود را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگزار کردند، اما سود دارندگان مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت تاکنون پرداخت نشده است که قرار شد با تعامل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت برای پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ اقدام شود.


خاندوزی گفت: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس در خصوص سود دارندگان سبدهای ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومانی به ازای هر کدام از دارندگان است و برای دارندگان سبدهای یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز این مبلغ حدود همان یک میلیون تومان خواهد بود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: دیگر مصوبه جلسه امروز در خصوص نمایندگی شرکت‌های سهام عدالت در شرکت‌های اقتصادی بود که برای مثال در شرکت‌های گل گهر، چادرملو، ملی فولاد و هلدینگ خلیج فارس و سایر شرکت‌های دارندگان سهام عدالت، نمایندگی سهام عدالت در آن‌ها با مشارکت کانون‌ها انتخابات صورت می‌گیرد، در این انتخابات، سه عضو تعیین کننده خواهند بود.


وی افزود: پیش از این یکی از ایرادها این بود که نقش آفرینی مردم در کانون‌های سهام عدالت در مدیریت این شرکت‌ها نادیده گرفته می‌شد.


وزیر اقتصاد افزود:، اما امروز لحاظ شدن کارگروه‌ها در تصمیمات کانون سهام عدالت گامی مثبت و مفید تلقی می‌شود و امیدواریم اختیارات مدیریتی شرکت‌ها به شکل کامل تری واگذار شود تا اقتصاد مردم با مشارکت مردمی حرکت کند.


خاندوزی در خصوص جاماندگان سهام عدالت هم گفت: با اینکه جلسه امروز در مورد دارندگان سهام عدالت بود، اما تا این لحظه تصمیمی در خصوص جاماندگان سهام عدالت از دبیرخانه شورای عالی بورس واصل نشده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر