16 بهمن 1400 - 17:47
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

قیمت دلار یک کانال به عقب بازگشت/ سکه بدون خریدار

نخستین روز هفته برای فعالان بازار ارز و سکه با کاهش معنادار قیمت‌ها همراه شده است.
کد خبر : ۱۳۰۳۵۷
طلا و سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در حالی که در هفته های اخیر هم زمان با افزایش عرضه و کاهش انتظارات تورمی، شاخص ارزی بر مدار نزولی قرار گرفته است، رفتار معامله‌گران بازار ارز و سکه نیز به گونه‌ای است که بیشتر تمایل به فروش دارند.


در این باره، محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره با افت هزار تومانی بهای دلار در بازار غیررسمی اظهار داشت: در بازار امروز (شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) در حالی که هر اونس طلا به رقم ۱۸۰۹ دلار رسیده است، به دلیل کاهش قابل توجه بهای ارز به ویژه دلار، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت به رقم ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است که نشان از عقب‌نشینی یک کاناله سکه امامی در بازار دارد.


وی افزود: هر نیم سکه بهار آزادی نیز در حال حاضر ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات اولین روز هفته به رقم ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی بانک مرکزی در حال حاضر،  ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز با کاهش ۳۵ هزار تومانی به رقم ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است.


نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، به رقم ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.


دلار به کانال ۲۴ هزار تومان کاهش یافت


در  این میان، جدیدترین نرخ های اعلام شده در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور نشان می‌دهد هم اکنون میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۶۸۶ تومان رسیده است و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش حدود ۳۵۰ تومانی نسبت به روز پنجشنبه، به رقم ۲۴۹۳۴ تومان رسیده است.


بر اساس این گزارش؛ در معاملات امروز، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۳۹۷ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۶۸۲ تومان رسیده است.


آخرین نرخ دلار و یورو در بازار متشکل ارز ایران 


در معاملات امروز بازار متشکل ارزی در پایان معاملات، میانگین نرخ هر اسکناس دلار آمریکا در این بازار (تنها مرجع رسمی کشف نرخ نقدی ارز - اسکناس) با افت ۰.۳۹ درصدی نسبت به روز پنجشنبه، به رقم ۲۴۹۸۱ تومان و نرخ هر اسکناس یورو نیز به رقم ۲۸۶۳۵ تومان رسیده است که نسبت به روز معاملاتی قبل، ۰.۲۲ درصد افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها